Search
Close this search box.

דובר העמותה למאבק בניכור הורי: "הבעיה הכי גדולה זה מערכת המשפט"

דובר העמותה מספר בכאב על הקושי האישי שלו, מסביר על דרכי הפעולה של העמותה ונותן עצה להורים: ''הכי חשוב להמשיך בחיים''

תגיות

שתפו :

 

בשנים האחרונות הולכת וגדלה התופעה של ניכור הורי. אבות ואימהות שלא ברצונם מנותקים מהילדים שלהם בצורה כזאת או אחרת. על התופעה המדאיגה מדבר ליאור חיות, דובר העמותה למאבק בניכור הורי, שמרגיש על בשרו את ההשלכות של התופעה.

"שהתחלתי לעבור את הסיפור הזה לא ידעתי מה זה ניכור הורי. יש לי ילדה שמגיל תשע וחצי אני לא פוגש אותה. אהבת חיי הילדה הזאת, שהצליחו להפריד אותה ממני בדרך לא דרך", הוא מספר בכאב. לטענתו, למרות שהתופעה לא מדוברת, הוא אחד מתוך עשרות אלפי הורים במדינת ישראל שנמצאים במשבר דומה. ליאור מרחיב על התופעה: "הורה שמחליט להסית את הילד ולעשות לו שטיפת מוח נגד ההורה השני. אנחנו לא מדברים על הורה שנהג כלפי הילד שלו באלימות, הזניח אותו, התעלל בו. אלא על הורה נורמטיבי".

ליאור מסביר שיכולות להיות סיבות רבות לניכור הורי. אם זה כדי להשיג מזונות גבוהים מבן הזוג השני, מחלוקת בין הצדדים על רכוש, ובמקרים קיצוניים יותר הסיבה יכולה להיות הפרעות אישיות של ההורה המנכר. על המקום שהקושי פוגש את ההורים הוא מעיד: "קשה בחגים, קשה בימי הולדת. רק מי שיש לו ילדים באמת יכול להבין מה זה שלוקחים לך את היקר מכל. לצערנו, מדינת ישראל לא מדברת על כמות המתאבדים שיש כתוצאה מניכור הורי".

לדבריו, העמותה פועלת בשתי מישורים: "מישור אחד – תמיכה להורים – מפגשי תמיכה, באים מספרים ומעודדים אחד את השני. הצד השני – מעלים את המודעות כל הזמן. אני חבר בוועדה לזכויות הילד בכנסת, עושים דברים במשרד המשפטים. המון תקשורת המון עיתונים והכל בהתנדבות מלאה".

ליאור מפנה אצבע מאשימה כלפי מערכת המשפט: "הבעיה הכי גדולה זה מערכת המשפט. השופטים לא עושים כלום, תיקים בבתי משפט של ניכור הורים יכולים להתקיים חמש, שש, שבע, עשר שנים!", הוא זועק.

https://tovnews.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%A0%D7%AA/

לסיום, הוא מדגיש את החשיבות בלהמשיך הלאה, לא להישאר מאחור, ולהימנע מלעשות דברים מייאוש שעלולים לפגוע בילדים: "אחרי הכל, צריך להמשיך את החיים. שבנאדם קופץ או תולה את עצמו, הוא לא פותר שום דבר. הוא משאיר ילדים יתומים. צריך להקים משפחה חדשה, זה העצה הכי טובה שלי".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אב עשוק
אב עשוק
2 שנים לפני

זה אחלה שיש מישהו שקורא לעצמו דובר…מנסיון ,אני אב שלא ראה ילדיו כשבע שנים ,לא הצלחתי להשיג את ליאור ולא את חיות …אין זמינים אפילו לשיחת ייעוץ, אין לי טענה ,אבל יש לי דיון בקרוב וקצת פרסום יועיל וחבל שאין למי לפנות כדי לקבל צילום וכתבה ולנצח בדיון ולקבל ביטול מזונות …גם לוקחים לי כל חודש את קיצבת הנכות 6800 שלי ושל אשתי הנוכחית ושל ילדיי…גם אם יחזירו לי את ילדיי וגם את כספי ,אני כבר מת נפשית ללא אפשרות לתחייה…..סתם ככה שתשמעו יקיריי היהודים.
אין בית משפט ומשטרה ללא אנשים פקידים…הפקידים האלו משתפי פעולה שלכאורה אין לכעוס עליהם אבל לצערי אף אחד לא נמנע מלהכות אותי ,כולם בשביל המשכורת יימכרו את אחיהם .לא פגשתי אחד בדרך שטען שאני צודק או שהחוק שגוי…וכשיישנו את החוק ,יודו אותם שוטרים ושופטים היה זה שגוי לתת כוח מוגזם לנשים …חבל רק שהם בעצמם מקיימים את השגוי .
אני עייף מהחיים ואשתי וילדיי ממתינים לכסף …לחיים…ואני ממתין רק להפסיק עם השינה והבריחה.

אבא ש 6 ילדים מנוכר הורי בגלל דת😥
אבא ש 6 ילדים מנוכר הורי בגלל דת😥
1 שנה לפני
הגב ל  אב עשוק

אני לגמרי מבין אותך אני חווה את אותו חויה אני לא בקשר עם ילדי קרוב ל 9 שנים האמא רק ניכרה כל השנים לקחה את כל מה שיש לי ורוצה ברעתי אם היתה איזו עמותה שיכלו לדבר לקבל יעוץ ועזרה היה יכול לעזור לכל המנוכרים האומללים שיש בכל מקום.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום