חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם אנחנו לקראת מלחמה בצפון?

ישראל סופגת בתקופה האחרונה התגרויות שונות בגבולה הצפוני מצד אנשי ארגון חיזבאללה. מהו האינטרס האיראני בהתגרויות האלה? מה הקשר ליו"ש ועזה, ומהי ההשפעה של הויכוח הפנימי בישראל על מצבה הבטחוני? צפו בראיון עם אלוף במיל' מאיר כליפי

שתפו :

ישראל סופגת בגבולה הצפוני התגרויות שונות מצד חיזבאללה כמו השחתת מצלמות תצפית, הקמת האוהלים בשטח ישראל וצעדות לאורך הגדר, וגם פעולות כמו הפיגוע במגידו, כאמור, שטומנות בחובן אפשרות להסלמה.

האלוף במיל' מאיר כליפי, שימש בתפקידו האחרון כמזכיר הצבאי של ראשי הממשלה אהוד אולמרט ובנימין נתניהו. בראיון לאלעזר שטורם אומר: "אני לא חושב שחיזבאללה איבד את הרסן. למרות שההרתעה הישראלית נפגעה כתוצאה מהמשבר הפנימי שלנו, חיזבאללה עדיין מורתע למרות כל מה שקורה בקו הגבול".

"זה מתחיל כבר לפני שנה", מזכיר כליפי, "חיזבאללה בונה עמדות של כח רדואן על קו הגבול ויותר מהלכי התגרות במדינת ישראל. מתוך הנחה שגם לישראל אין אינטרס לצאת לעימות כולל מולם. לחיזבאללה יש שני כובעים: הראשון הוא להיות פרוקסי של איראן על קו המגע בגבול הצפוני שלנו. הכובע השני הוא הכובע של מגן לבנון ומשמעותו הוא שמה שממשלת לבנון לא יודעת לעשות מול ישראל – הם יעשו".

על פי ניתוחו של כליפי, כל ההתגרויות האלה הן יוזמה של איראן בגלל גזרה אחרת לגמרי: "בנקודת הזמן הזו, הפעילות של צה"ל בסוריה מאוד מקשה על האסטרטגיה האיראנית. איראן היום מעודדת את חמאס, גא"פ וחיזבאללה לנסות למתוח את החבל בהתגרויות בלי לקרוע אותו על מנת להסיט את המאמץ של צה"ל מטיפול שיטתי ומאוד מצליח כנגד ההתבססות של איראן בסוריה".

האם היינו צריכים להגיב לפעולות החיזבאללה? ואיך צה"ל ייראה בעוד 5 שנים?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום