חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע איראן לא פותחת במלחמה כוללת מול ישראל?

סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מזכ"ל ״הבטחוניסטים״, בשיחה עם אלעזר שטורם מנתח את יחסי הכוחות בין ישראל וארגוני הפרוקסי של איראן ובראשם חיזבאללה

שתפו :

סא"ל ירון בוסקילה, מזכ"ל ״הבטחוניסטים״, מנסה להסביר בראיון לאעזר שטורם כיצד מתנהלת כיום המערכה מול חיזבאללה, ובזוית רחבה יותר, למה איראן לא פותחת במלחמה כוללת מול ישראל?

בוסקילה: "אנחנו לא מחכים למלחמה. גם אנחנו מנהלים את המלחמה שבין המלחמות מה שנקרא מב"מ. והם שותפים למלחמה הזו והם עושים את זה יום יום , בזירות שונות. מבחינת איראן מה שחיזבאללה עושה כרגע זה מב"מ, וכל הזדמנות שיש להם כדי לפגוע בהרתעה של מדינת ישראל, למתוח את הקו כמה שאפשר אז הם עושים את זה. מבחינת האיראנים גם אם יש עימות מוגבל  בינינו לחיזבאללה הם מרוויחים מזה כי זה לא קורה בשטחם והם מתכוננים למערכה הגדולה ומנסים להתיש אותנו כמה שאפשר".

 

"כשתיפתח מלחמה רחבה בוודאי שכל הפרוקסי יהיו שותפים לזה", אומר בוסקילה, "ברמה מסוימת שנוחה להם ולארגונים האחרים. צריך לזכור שכשמדברים על חיזבאללה הוא לא חי בוואקום. הוא חי בלבנון וממשלת לבנון נמצאת בבעיה קשה כלכלית ובלכידות חברתית. בימים אלה כבר יש חיכוך במחנות הפליטים בין הארגונים והעדות. והם בתוך האירוע רוצים לשמור את הכח שלהם. גם החיזבאללה זוכר שללבנון לקח זמן להתאושש ממלחמת לבנון השניה שנפגעה מזה מאוד קשה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום