חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עילת הסבירות: זו הסיבה שידונו בה 15 שופטים?

לראשונה בתולדות המדינה ידון הרכב של כל 15 השופטים בבית המשפט העליון בחוק יסוד

שתפו :

פלאש 90

מדוע אסתר חיות מינתה לראשונה בתולדות המדינה הרכב של כל 15 שופטי העליון, לדון בחוק יסוד: השפיטה – עילת הסבירות, בעוד שבבג״צ נגד תיקון חוק יסוד: הממשלה – ממשלת החילופין, הסתפקו ב 11 שופטים?

התשובה פשוטה באוקטובר 2023 אסתר חיות וענת ברון פורשות מהעליון, ואז בהרכב של 11 השופטים הוותיקים, יש רוב לשופטים השמרניים (סולברג, מינץ, שטיין, אלרון, וילנר, כנפי-שטייניץ). כדי לסכל מראש אפשרות כזו, לכשיגיע לדיון בבג״צ התיקון להרכב הוועדה למינוי שופטים, חיות קבעה עכשיו תקדים שכל שופטי העליון ידונו ‏בעתירה נגד חוק יסוד.

ואז, אם מצרפים גם את שני השופטים האחרונים ברשימה, יחיאל כשר ורות רונן, יהיה רוב של 6:7 לשופטים הפרוגרסיביים, מתוך 13 השופטים שיכהנו באותה עת בעליון. זהו שימוש לרעה בכח של חיות ושינוי של כללי המשחק ותקדימי העבר, שנועד לטרפד את חקיקת הכנסת.

כמה קל לעצב קואליציה כשאתה גורם שלטוני מונרכי ובלתי נבחר.

(פורסם בחשבון הטוויטר של סמדר הילה שמואלי)

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מרוקאי
מרוקאי
9 חודשים לפני

בג"ץ נגד העם . העם הנבחר בבחירות דמוקרטיות חוקיות . בג"ץ תמיד יפסיד

בנצי
בנצי
9 חודשים לפני
הגב ל  מרוקאי

כל העדות אתך אחי

בנצי
בנצי
9 חודשים לפני

15 בגץ כפול מאה אלף משכורת בחודש מכספי המסים
על חשבון חינוך. בטחון. נכים. חולים וכו

מיכה
מיכה
9 חודשים לפני

מי מעל בג"ץ ?

Subs
Subs
9 חודשים לפני

לדעתי יכולה להיות סיבה נוספת לעניין. זו פסאדה של אסתר חיות כאילו בג״ץ מרסן ומאזן את עצמו. כלומר, בגלל שמדובר בדיון על ביטול סעיף בחוק יסוד – ולא סתם חוק יסוד, אלא חוק היסוד ממנו בג״ץ בפרט וכל מערכת המשפט בכלל שואבים את סמכותם ואת עצמם קיומם במדינה – היא רוצה לצייר את בג״ץ כגוף שמאזן את עצמו (ולכן לא צריך רפורמה על ידי נבחרי הציבור ברשות המוחקקת שתאזן אותו), ולכן הדיון הוא בהרכב מלא. כמובן שזו חרטא אחת גדולה, כי לבג״ץ אסור לדון בחוקי יסוד, לא כל שכן כזה שנוגע ישירות, עם ובלי עניין הסבירות, לסמכות ולעצם הקיום של מערכת המשפט בישראל. זה בדיוק כמו שבג״ץ ביטל את החוק לגבי העובדים הזרים לפי עילת המידתיות, אבל עם טיעונים שמתאימים לעילת הסבירות. הרי יומיים או שלושה קודם לכן, צמצום עילת הסבירות עבר בקריאה ראשונה, ובכלל, העניין כבר היה בשיח זמן רב. בג״ץ פסק לפי עילת המידתיות כדי להראות שהוא לא פוסל חוקים רק לפי עילת הסבירות. אבל כאמור, לפי ״הטיעונים״ של עמדת הרוב, שהלכה למעשה אומרים שהחוק לא מעניין אותם לגבי שהות מעבר לאשרת העבודה של העובדים הזרים, אלא רק זכויותיהם – למרות שהם עוברים על החוק – ניתן לראות שאלה טיעונים שמתאימים לשימוש של בג״ץ בעילת הסבירות. גם כאן מדובר היה בפסאדה של ״איזון וריסון עצמי של בג״ץ״. ולכן גם הדיון בעילת הסבירות וגם ביטול החוק לפני כשבועיים הם חמורים מאוד – כי הם מעורפלים על ידי בג״ץ בעשן סמיך של שקרים ופסאדות, שמנסים להסתיר מאחוריהם את המניעים האמיתיים של בג״ץ – פגיעה בדמוקרטיה האמיתית ושלילת הזכות של העם להיות הריבון במדינה באמצעות נציגיו הנבחרים.

חנן
חנן
9 חודשים לפני

אסתר חיות היא פגע רע ודיקטטורית בחסות הבג"צ, היא שמאלנית קיצונית שמטרתה להפיל את שלטון הימין ולא חשוב לה המחיר שתשלם המדינה, היא םועלת בניגוד קיצוני כמו אחרוני המאפיונרים. בושה ובוז חהתנהלות נשיאת העליון ועליבות לשופטי הבג"צ משתפי הפעולה.
ציבור יקר לאחר שהבעתם חוסר אמון במערכת המשפט, עכשיו ברור לכם באופן נחרץ מדוע עלינו לשנות את מערכת המשפט הקלוקלת, בלשון המעטה, ואת השיטה לבחירת שופטים הגונים וחכמים.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

6
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום