חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עו"ד פנינת ינאי בהצעה מקורית לשינוי הגישה אצל שופטי ביהמ"ש העליון

במשך שנים התערב בג"ץ בהחלטות של נבחרי הציבור והשפיע רבות על מצבנו הבטחוני. עו״ד פנינת ינאי מסבירה האם היא חושבת שאחרי אירועי אוקטובר 23 משהו ישתנה

שתפו :

במשך שנים ביטלו בבג"ץ את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול חברי כנסת שפעלו נגד קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וזו כמובן רק דוגמה אחת.

מה צריך לעשות כדי שבג"ץ ישנה את הגישה? למומחית למשפט פלילי ומנהלי, עו"ד פנינת ינאי, יש הצעה מקורית: "מה שצריך זה להראות להם את הסרט של ה47 דקות. לקחת אוטובוס מבית המשפט העליון ולהסתובב איתם בבארי, בבתים השרופים בכפר עזה, להראות להם את הבובות של הילדים המוכתמות בדם. החלטות של משפט מנהלי הן החלטות של הלב. כשאנחנו דיברנו שצריך עוד שופט מתנחל לא בגלל שהוא ימני אלא בגלל שהוא תופס את העולם אחרת והוא מבין את האויב טוב יותר כי הוא חי לידו".

"אני מקווה" אומרת עו"ד ינאי, "שבאוקטובר 23 יירשם כתאריך שבו השתנתה תפיסת העולם של בית המשפט העליון. אם אחרי הם לא יסכימו להרוס בית של מחבל, או שישחרר את הידיים של השב"כ כדי לחלץ מודיעין של מחבלי חמאס. אני בטוחה שהקונספציה תשתנה".

ינאי מזכירה ויכוחי עבר ואת משמעותם לאירועים בשמחת תורה: "אני אומרת לחברי השמאלנים, אתם מבינים שעילת הסבירות היא זאת שמנעה מהשב"כ מה שהוא חושב שנכון, ממשרד לביטחון פנים לקדם דברים שחשובים לנו. עילת הסבירות גרמה לנו שהמשפט הליברלי השתלט על מה שנבחרי הציבור רצו לעשות למען הציבור".

אלו דוגמאות נוספות של פסיקות בג"ץ הביאו להידרדרות הבטחונית?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שלום
שלום
5 חודשים לפני

גם זה לא יעזור כנראה שאין להם רגש ליהודים

שחר
שחר
5 חודשים לפני

שיחה נחמדה, אבל לא באמת דיברתם על ההצעה המקורית, אם זה קצת הזכרתם את הנקודה שממנה צריך להתחיל, היא הנקודה שממנה הממשלה הזו הייתה צריכה להתחיל את המהלך שלה לפני הרפורמה של יריב לוין.
אני מדבר על התקשורת במדינת ישראל, השר קרעי היה צריך לבצע חלוקה שווה בין ערוצי הימין לערוצי השמאל במדינת ישראל, לתת 2 ערוצי טלויזיה לכל צד פוליטי. וגם ברדיו, לחלק את הערוצים בצורה שווה ולסגור את הערוצי הצבא שכבר מזמן לא עושים כלום בשביל הצבא אלא מדובר בפוליטיקה וצבא וזה לא יכול להיתקיים יחד במדינה מתוקנת.

אם התקשורת הייתה מאוזנת היה אפשר ללכת למהלכים של רפורמה וכדומה ואז גם לשנות קונספציה וגם לפטר כל מיני אנשים פוליטיים בפקידות הבחירה וגם בבתי המשפט והפרקליטות.

השר שלמה קרעי, תדע שאתה אחד האנשים שנכשל במהלך הפירוק של כאן 11, אתה לא ידעת איך לשבור את השולחן הזה של החלטות גורל של ממשלת ימין ומדינה בכלל, אם הייתה דורש שהכסף הזה יחולק לפי מספר המנדטים של ימין ושמאל, כי הכסף של התאגיד מגיע לאגרת הרישוי של הרכבים של כל אזרחי מדינת ישראל, אז למה אני ,ימני ,מאמין, צריך לתת כסף לתאגיד השמאל או יותר נכון לאירגון כושל שלא מצליח למנף תקציב כזה גדול ועדיין כמות הצפיות בו הנמוך במדינה….

ועוד הצעה קטנה לי אליך השר קרעי, בזמן מלחמה אפשר להציע חוק שבו לא ישודרו ערוצים חדשות , לא יהיו מהדורות חדשות באף ערוץ לא ימין ולא שמאל, אלא המדינה תוציא זמן קבוע שבו יהיו חדשות של המדינה, אם זה דובר צהל או גוף חדשות שאין בו פוליטיקה, וכל זה רק בשביל למנוע מהאויב לקבל מידע או למנוע מהאויב לגרום לאזרחי המדינה להיתפלג בגלל הלחץ הפסיכולוגי שיש בנושאים רגישים כמו נושא החטופים ולמנוע הפיכה שילטונית בזמן מלחמה ולמנוע עוד ועוד דברים ולחזק את האזרחים…….

הכל היה צריך להתחיל מהתקשורת. יתכן שאם התקשורת הייתה מאוזנת, לא היינו נמצאים במצב שלנו היום, לא היה סרבנות והאויב לא היה מרגיש "בחולשה הפנימית" שהוצגה כאן ע"י השמאל.

השר קרעי, גם אתה צריך ללכת הביתה אחרי המלחמה, כי כשלת בעוונך….

רחמים
רחמים
4 חודשים לפני

צודקת בהחלט אמנם לא בטוח שהשופטים יתנו לעובדות לבלבל אותם הם בשלהם
צריך להלחם על הרפורמה המשפטית ולהכניס שופטים ימניים לא כמו אמנון רובינשטיין וד"ל

רפאל
רפאל
4 חודשים לפני

ידוע גם ידוע שבג״ץ תפס שליטה מוחלטת על כל המדינה לפי השקפת עולמם שמאל קיצוני אבל אף אחד לא עשה דבר בעניין ממשלת בובות בריונטה
שכל מה שמעניין איתה זה משכרת ופנסיה מעולים
אבל סוף דבר הכל ידע הפכו את הצבא לאייפון עדין
תמיד כתבתי פה רק מלחמה תעורר את הציבור הרדום
האים למדנו ??????
אולי מעטים 🎻🌿

רפאל
רפאל
4 חודשים לפני

רק חוקי התורה מתאימים לעם ישראל וזה מה שיהיה בעה״ש אים רוצים או לא רוצים
עכשיו זה הכל בירורים ושיפוצים
ה׳ ירחם 🎻🌿

ממשפחת המישטרה
ממשפחת המישטרה
3 חודשים לפני

נראה לי שכל המגיבים כאן הם טרולים של השמאל. שום יהודי ציוני אוהב ישראל לא היה כותב שטועות שכאךו.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

6
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום