חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר גולדשטיין: "אני מכיר מקרים של רופאים שמפחדים להתבטא"

בעקבות שביתת הרופאים, אורתופד בכיר בבי"ח לניאדו, ד"ר סרגיי גולדשטיין, מספר מהו תפקידה של ההסתדרות הרפואית ועד כמה היא משפיעה על הקריירה של הרופאים

שתפו :

אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הרופאים במערכת הבריאות הציבורית בישראל שבתו ליממה במחאה על חקיקת צמצום עילת הסבירות בכנסת. ההסתדרות הרפואית ארגנה את השביתה והודיעה כי רוב המכונים בבתי החולים יישארו סגורים והתורים שנקבעו מראש – מבוטלים. עם זאת, חולי סרטן, חולים שזקוקים לדיאליזה ומטופלים במכוני הלב – יקבלו טיפול כרגיל.

אורתופד בכיר בבי"ח לניאדו, ד"ר סרגיי גולדשטיין, הסביר להדר מילר את התפקיד של ההסתדרות הרפואית בישראל: "זה ארגון ששולט בכל ההיבטים של הרפואה הציבורית בארץ. יש להם שלושה כובעים: הראשון זה ההסתדרות שעוסק בכל מה שנוגע לתנאים ותנאי שכר. השני זה הכשרת המתמחים על ידי המועצה הרפואית של ההסתדרות, ההיבט השלישי זה ארגון גג של כל הארגונים הרפואיים וכל הארגונים נמצאים תחת ההסתדרות. כל רופא חדש שנכנס למערכת הבריאות אז ההסתדרות הרפואית שולטת בכל היבט של הקריירה שלו. זה גוף מאוד ריכוזי וכוחני ולאחרונה הוא התחיל להשתמש בכח שלו בהיבטים הפוליטיים".

ד"ר גולדשטיין סיפר כי יש רופאים שמפחדים להביע את דעתם: "בבית החולים שלי הדעה שלי היא דעת הרוב. בי"ח לניאדו לעולם לא שובת. הרב הלברשטאם ז"ל קבע את זה כשביה״ח הוקם לפני 50 שנה מי שעוסק בריפוי חולה עוסק במצווה הכי חשובה בתורה. אני מכיר מקרים של רופאים שמפחדים להתבטא, מפחדים להביע דעה שנוגדת את הדעה של מנהלי המחלקות שלהם. זו מערכת מאוד היררכית לא פחות מהצבא".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום