חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רופאים נגד ההסתדרות הרפואית: "ברגע שהם הפכו לגוף פוליטי זה יהפוך אותם לקיקיוניים"

ד"ר יובל מרוז וד"ר חנה קטן תוקפים בחריפות את המעורבות של ההסתדרות הרפואית במחאה נגד הרפורמה המשפטית ומסבירים את חומרת העניין ואת הנזק לרפואה בישראל

שתפו :

צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ד"ר יובל מרוז רופא מרדים בהדסה עין כרם ורופאת הנשים ד"ר חנה קטן מספרים על הסיבה שהם מתנגדים למהלכי המחאה וההתנגדות של ההסתדרות הרפואית נגד הרפורמה המשפטית.

ד"ר מרוז: "ההסתדרות הרפואית היא קצת כמו לשכת עורכי הדין. הגוף הזה, שהוא עצמאי, ממזג שתי סמכויות שהן איגוד מקצועי, הסכמי שכר וכו' והדבר השני מעוגן בחוק וזו הרגולציה. כלומר, כל המבחנים וההכרה נעשים על ידי המועצה המדעית ששייכת להסתדרות הרפואית, היא עושה את הבחינות ואת ההכשרה שמשרד הבריאות נותן להם את החותמת".

 

 

לשאלתו של יוסף רוסו כיצד נכנסה הפוליטיזציה להסתדרות הרפואית שהחלה את דרכה כארגון מקצועי, אומר ד"ר מרוז: "בכל מקום שיש בני אדם יש שאיפה לכח ושאיפה להשפיע באמצעות הדעות שלך. כמו שלשכת עורכי הדין אמורה להיות ניטרלית ולוקחת צד, כמו שגופים כלכליים לוקחים צד, גם ההסתדרות הרפואית לצערי הרב החליטה לקחת צד באופן מודע ולהפוך לגוף פוליטי. זו טעות כי היא צריכה להיות בקונצנזוס נרחב, שוויונית ומקצועית לכולם. ברגע שהם החליטו להפוך לגוף פוליטי זה יהפוך אותם לקיקיוניים".

ד"ר חנה קטן פועלת כיום מבלי להיות חברה בארגון הזה ומספרת על מקרה אחד שמראה שכבר אז הייתה פוליטיזציה בארגון: "קיבלתי החלטה לא להיות חלק מהגוף הזה כי אני לא מרוויחה ממנו שום דבר ואני לא רוצה להיות חלק ממנו. לפני עשור קיבלתי מכתב אזהרה מההסתדרות שהזהיר אותי שאסור לי להיות בוועדה לעידוד ילודה יהודית".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום