חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקונסול בארה"ב: "נושא הרפורמה המשפטית לא מעניין אף אחד בארה"ב"

מיהם האנשים שנותנים את התחושה כאילו ארה"ב עסוקה כל הזמן בנושא הרפורמה המשפטית? מה הסיכוי לחתום על הסכם עם סעודיה? הקונסול לשעבר בארה"ב, גלעד כץ, עונה על השאלות ומנסה להעניק פרופורציות

שתפו :

לע"מ

כחצי שעה לאחר חצות במוצ"ש, המריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית, לעצרת הכללית של האו"ם. זו תהיה נסיעתו הראשונה לארה"ב מאז הקמת הממשלה הנוכחית, והפעם הראשונה בה ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישה שצפויה להתקיים ביום רביעי.

מלבדו, צפוי נתניהו להפגש בניו-יורק עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא טורקיה ארדואן, נשיא אוקראינה זלנסקי, נשיא דרום קוריאה, מזכ"ל האו״ם ומנהיגים נוספים. כן ייפגש רה"מ נתניהו במהלך ביקורו עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב.

הקונסול הכללי של ישראל בדרום מערב ארה"ב ויועצו של רה"מ נתניהו לשעבר, גלעד כץ מפרט על מה צפויים ראש הממשלה ונשיא ארה"ב לדון ביניהם בפגישה: "מה שצפוי הוא כמובן עיסוק ביחסים של ישראל וארה"ב וצריך להדגיש כי רבים שוכחים את זה, בנקודת הזמן הנוכחית, היחסים הצבאיים בין המדינות הם ההדוקים והטובים ביותר אי פעם. זה לא מפתיע, כי זה לא קשור לפוליטיקה אלא לאינטרסים וכשהם זהים אז ממילא שיתוף הפעולה הוא מאוד הדוק. בפגישה ידונו בנושאים שמעסיקים את המדינות כמו איראן, היציבות מול סעודיה, המאבק בטרור".

"בשולי הפגישה כדי לסמן סוג של וי", מדגיש כץ, "הנשיא יברר על נושא הרפורמה המשפטית כי זה לא באמת מעניין אותם ומעסיק אותם. מובילי המחאה מציירים תמונה כאילו כל העולם עוצר את נשימתו. זה לא מעניין אף אחד, לא בממשל ולא בארה"ב והם עושים את זה רק כי הם נכנסים לתקופת בחירות והאגף הפרוגרסיבי מנסה לנגח את הממשלה אבל לא צריך להתרגש מזה".

בנושא הזה אומר כץ בתקיפות כי "מדובר בעיוות מוחלט ופוליטיזציה עלובה של קומץ קנאי"  כשהוא צופה ש"האנשים האלו של המחאה ייעלמו ויישארו בשוליים". כץ גם מדגיש כי מדובר בישראלים שהגיעו לארה"ב ונותנים אשליה כאילו מדובר ביהודי ארה"ב.

בנושא הנורמליזציה מול סעודיה אומר כץ כי הסדר שכזה ייקח זמן: "מי שחושב שאפשר להגיע להסכם מיידי לא יודע איך מדינות והועלם המדיני מתנהל. הסעודים והאמריקנים ואנחנו, לכולם יש אינטרס שהסיפור יתקדם. וכשלכולם יש את אותו אינטרס, כל אחד מנקודת המבט שלו, זה יגיע בהקדם למחוז חפצו. ברור לכולם שמצבנו היום טוב יותר מלפני שנתיים ושלוש, וצריך להיות סבלניים".

האם נתניהו הוא המנהיג שידע לעמוד על האינטרסים של ישראל מול הסעודים? 
מדוע מדיניות החוץ של יאיר לפיד מוגדרת בעיני כץ כ"כניעה"?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
7 חודשים לפני

בעניין העיסוק ברפורמה – מדובר בחבורה של תועמלנים אנטישמים, אנטי ציונים ואנטי ישראלים שעושה לעצמה נעים בגב. חשוב להם להראות כאילו יש עוד אנשים בעולם שזה מעניין אותם, אבל בפועל, במציאות העולמית שאנחנו חיים בה כיום, יש אלף ואחד דברים אחרים שמעניינים אנשים בעולם ובארה״ב בפרט יותר מאשר וויכוח פוליטי זה או אחר – חריף ככל שיהיה – שמתרחש במדינת ישראל ולא משפיע עליהם כהוא זה. אוסיף על מה שנאמר, לא צריך להתרגש מכל הבל פה של מחוללי המהומות.

גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני

עוד תראו שביבי יוביל אותנו לשואה. כי כל מה שחשוב לו זה שכל הדברים יעברו דרכו, ואף אחד לא יוכל לקחת קרדיט. ובמציאות השב"כ שמאלני קיצוני שולט בו. docdro.id/smwbqzr יראה לכם שאני צודק.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום