חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ההורים שלי לא זכו למסדרון הומניטרי"

שעות ספורות בטרם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נוחת בישראל, נשמעים קולות הקוראים דווקא להקל הומניטרית על תושבי עזה. בתם של נרצחים מכפר עזה מעבירה מסר מצמרר בשידור בסוגיה זו

שתפו :

פלאש 90

מאחורי הקלעים, טרם ביקורו של נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן בישראל, מופעל לחץ כבד ביותר של ארצות הברית על ישראל לאפשר כניסת סיוע הומניטרי משמעותי ביותר  על בסיס יומי לעזה. על כך בעצם מתנהל המאבק הגדול בין ישראל לארה"ב. הנשיא ביידן אף אמור להשתתף בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני.

בנוסף, גם גורמים באו"ם קוראים להעניק סיוע הומניטרי לתושבי עזה.

 

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, שיתכן שיכנס בקרוב לקבינט הביטחוני כתב: ״האו"ם טועה ומטעה. הקריאה של האו"ם להכניס סיוע הומניטרי לעזה, שכולל בין היתר דלק, אוכל ומים, והלחץ על ישראל הוא צביעות מהמעלה הראשונה. להלן העובדות לאשורן:

  • משיחות שערכתי הבוקר עם מספר אנשים הבקיאים במה שקורה כרגע ברצועת עזה, אין ספק שהמצב רחוק מלהיות משבר הומניטרי. 
  • כל סיוע הומניטרי שיוכנס לעזה, תחת המטריה של האו"ם, ילך למפלצות האדם של החמאס ולא לאוכלוסיה. 

הפתרון היחיד "לבעיה" ההומניטרית הוא מה שעשתה תורכיה עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, כשהקימה עיר מקלט ענקית במימון גורמים בינלאומיים לפליטים שברחו מאימת משטר אסד".

ליברמן מסמן יעד אופרטיבי: "מדינת ישראל צריכה להבהיר לקהילה הבינלאומית שהפתרון ההומניטרי היחיד, בהנחה ונדרש, הוא מחוץ לגבולות עזה. אפשר להקים עיר מקלט בסיני, באיזורים הגדולים שריקים מאדם ולספק לעזתים כל סיוע הומניטרי שרוצים. כך גם מקטינים את הסיכון לפגיעה בחפים מפשע כמעט לאפס. לכן, זה הזמן להפעיל לחץ על המצרים גם מצד הקהילה הבינלאומית וגם מצדנו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נחרץ ביותר: "כל עוד חמאס לא משחרר את החטופים שבידיו –  הדבר היחיד שצריך להכנס לעזה הם מאות טונות חומר נפץ של חיל האוויר, לא גרם של סיוע הומינטרי".

השר הקודם שהוחלף ע"י בן גביר, עמר בר לב, כתב דברים לא רחוקים ממחליפו: "‏מצור מלא על עזה. לא מים, לא חשמל, לא מזון. כמו על ביירות 1982. מים לדרום הרצועה – רק תמורת החזרת הילדים והנשים החטופים. מהלך הומניטרי רחב רק תמורת השבת כל החטופים. אסור לוותר גם אם בידן ילחץ".

אור צוק, תושבת כפר עזה שהוריה נרצחו בכפר עזה, התראיינה בערוץ 12 והגיבה על הידיעה אודות סיוע הומניטרי מסתמן. "ההורים שלי לא זכו למסדרון הומניטרי", אמרה בנחרצות. "אני מצפה שבעוד שנה תראיינו אותי מהבית אבל הפעם עם נוף לים", סימנה צוק יעד לשנה הקרובה.

צפו בקטע מדבריה:

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום