חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנשיא ביידן: "אנחנו עומדים לצדה של ישראל. נספק לה את הסיוע הדרוש"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום עוצמתי במיוחד באשר למתקפה הרצחנית של חמאס על מדינת ישראל. הנשיא ביידן המשיך את הקו של דברי רה״מ נתניהו והכריז: ״ארגון הטרור חמאס נקט בשיטות דאעש״

שתפו :

אבי אוחיון, לעמ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום שהביע תמיכה חסרת פשרות של ארה"ב במדינת ישראל. לצידו עמדו סגנית הנשיא, קמילה האריס ומזכיר המדינה, אנתוני בליקן.

"יש רגעים בחיים בהם רוע טהור משוחרר לעולם. תושבי ישראל עברו רגע כזה השבוע. ידיהם המגואלות בדם של חמאס, קבוצה שמטרתה היחידה היא לרצוח יהודים". הנשיא הדגיש שהם היו "צמאי דם" ממש כפי שהיו אנשי דאעש בזוועות שביצעו בעשור שעבר. הוא ציין כי המחבלים לקחו בשבי ניצול שואה, ורצחו תינוקות: "נשים נאנסו, הותקפו והוצעדו לראווה. ילדים היו בשקט במשך שעות כדי שלא יתגלו. "זהו טרור! למרבה הצער, עבור העם היהודי זה לא חדש".

הנשיא ביידן שב והדגיש כי "זה צריך להיות ברור כשמש: אנחנו עומדים לצדה של ישראל. נספק לה את הסיוע הדרוש". 

לגבי חיזבאללה ואיראן אמר: "למי שחושב לנצל את המצב, כל ארגון או מדינה, יש לי מילה אחת:  "Don't. Don't. – אל תעשו זאת".

 הנשיא ביידן פנה גם אל גורמים בתוך ארצות הברית ואמר כי לא ינצלו את המצב לתקוף מטרות יהודיות בארה"ב. הוא הזכיר את ביקורו הראשון בישראל לפני 50 שנה, אז גילתה לו ראש הממשלה גולדה מאיר מהו הנשק הסודי של ישראל  – "העובדה שאין לנו מקום אחר בעולם ללכת אליו".

הנשיא אמר כי חמאס לא מסייע לפלסטינים אלא רק פוגע בהם. "כמו כל אומה בעולם, יש לישראל צידוק וחובה לתקוף". הוא תיאר כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו היום בפעם השלישית. "אנחנו עומדים בחוקי המלחמה. יש להם משמעות" והוסיף – "נמשיך לעמוד מאוחדים עם העם בישראל. הצוות שלי עומד בקשר שוטף עם הישראלים. נשלח סיוע כולל תחמושת וחימוש לכיפת ברזל. כשהקונגרס ישוב לעבוד נבקש ממנו לנקוט בצעדים דחופים. זה לא עניין של פוליטיקה, אלא של ביטחון העולם כולו", אמר הנשיא ביידן. "ליבנו שבור אבל החלטתנו נחושה".

 

 

קודם לנאום הנשיא ביידן, שוחח עימו רה"מ בנימין נתניהו ואמר אחר כך: "חמאס גרועים מדאעש – וכך יש להתייחס אליהם. הנשיא ביידן שב והדגיש כי ארה"ב עומדת לצידה של ישראל ותומכת באופן מלא בזכותה להגן על עצמה. הודיתי לנשיא ארה"ב על תמיכתו הבלתי מסויגת והבהרתי כי תדרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח״

 

עוד תיאר רה"מ נתניהו: "אמרתי לנשיא ביידן – הותקפנו בשבת בברבריות כזאת שלא נראתה מאז השואה. מאות אנשים נטבחו, משפחות שלמות נרצחו במיטותיהם ובבתיהם, נשים נאנסו ונרצחו באכזריות; יותר ממאה נחטפו, כולל ילדים.

מאז השיחה האחרונה בינינו, היקף הרוע הזה רק הלך וגדל. הם כפתו עשרות ילדים, שרפו אותם והוציאו אותם להורג. הם כרתו את ראשם של חיילים, הם רצחו את הצעירים שחגגו בפסטיבל בטבע, הם הקיפו אותם באמצעות ג'יפים וירו בהם אל תוך שקע בקרקע, כמו בבאבי-יאר, וביצעו וידוא הריגה. לא ראינו ברבריות כזאת בכל תולדות מדינת ישראל. הם גרועים אפילו מדעאש – וכך עלינו להתייחס אליהם״, סיכם רה״מ נתניהו את שיחתו הטלפונית עם הנשיא ביידן.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "תודה לנשיא ארה"ב ביידן על נאום היסטורי בו הביע את חוזקה של הברית בינינו ואת עמידתה האיתנה של ארה"ב לצידנו. תודה על מנהיגות ותמיכה במדינתנו בזמן מלחמה מוצדקת זו. אתה חבר אמיתי ואנחנו מעריכים זאת מאוד".

שר התקשורת, שלמה קרעי: "‏אני נפעם מההתגייסות המוחלטת, בהצהרות ובמעשים, של ידידתנו הקרובה ביותר ארצות הברית. הנשיא ביידן מוכיח בעת צרה שהוא ידיד אמיתי, מנהיג בעל שיעור קומה, שלא שותק ולא מעלים עין או מחשב חשבונות אל מול הזוועות שחווינו ממחבלי החמאס הברברים. אני מצדיע לנשיא, לארצות הברית של אמריקה ולצבאה. תודה".

שר התשתיות והאנרגיה, ישראל כץ: "אני רוצה להודות לנשיא ביידן ‎ על הנאום החם, הרגיש, האמיץ והציוני, שתומך בזכות של ישראל להגן על עצמה ומדגיש את הברית האמיצה בין המדינות. גם הנשיא ביידן מבין מה שהיה לא יהיה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מעוז העצבני
מעוז העצבני
7 חודשים לפני

אל תתנו להגיב אנחנו במלחמה. סגרו תגובות.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום