חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל' גרשון הכהן על המחאה: "אני חושב כמו ערבי לא כמו יהודי אשכנזי"

האלוף במיל' גרשון הכהן בביקורת קשה על הציונות הדתית שנותרה מגזרית, על הלקחים שלו מהגירוש מגוש קטיף וכיצד היו צריכים מובילי הרפורמה המשפטית לנהוג

שתפו :

עם פתיחתה של השנה החדשה כותב האלוף במיל' גרשון הכהן טור ב"מצב הרוח" ובו הוא מפרט את הקשיים שעומדים בפני עם ישראל בחודשים האחרונים מאז החלה המחאה נגד הרפורמה שחשפה מאבק הרבה יותר עמוק.

בראיון לדביר ידעי מסכם הכהן את עמדתו: "כבר שמונה חודשים שאני מזהה מציאות של מצב ללא מוצא שהדרך היחידה לצאת ממנו במקום להתנפץ אל הסלע זה לנתק מגע ולחמוק. הסברתי את זה לשר סמוטריץ' וכשהוא שאל האם להכנע אני חושב שלהכנע זו אופציה כי אני חושב כמו ערבי לא כמו יהודי אשכנזי. כלומר, צריך מרחב תמרון ואחת האופציות היא גם להכנע. זה לא אומר שאתה מוותר על חלומות. גם הערבים שחיו תחת ממשל צבאי אחרי הקמת המדינה לא ויתרו על החלום שלהם".

הכהן מפנה אצבע מאשימה כלפי מנהיגי הרפורמה והממשלה שלא התנהלו באופן נכון אל מול המחאה: "הם לא פעלו בסמוי מן העין, לא העריכו נכון את מערכת יחסי הכוחות בחברה הישראלית ולא העריכו נכון את מגמתה המאוד מתוחכמת של ההתנגדות לרפורמה שבאמת לא הרפורמה היא הסיפור. זה נכון מה שסמוטריץ' אומר שהמחאה תמשיך גם אם הרפורמה תפסק כי יש להם מגמות להחריב את יו"ש".

לכהן גם ביקורת קשה מאוד על הציונות הדתית שנשארה במרחבים המגזריים ולא השכילה להגיע אל המיינסטרים בעם ישראל: "ההתנגדות לרפורמה ניתקה את כוחות ההתיישבות מרוב העם, לא בגלל שיש להם משהו נגד ההתיישבות אלא כי הוא מפחד מהמנהיגות הזאת כי הם יביאו עליהם דיקטטורה וזה מדבר אל רוב העם. אנחנו זקוקים לעם כי הבניה ביו"ש היא לא סיפור מגזרי וגם האיש בחולון ואשדוד צריך להבין את זה. אנחנו חייבים להכיר בזה שהעם לא איתנו. רוטמן וסמוטריץ' הם מיעוט קטן ו-14 המנדטים שיש להם זה חולות נודדים ואם יש מחר בחירות הם לא קיימים ואין דבר כזה יותר ממשלת ימין".

מה הביקורת של הכהן על הציונות הדתית ועל הגרעינים התורניים?
מה הלקח של מפקד ביצוע הרס יישובי גוש קטיף לשעבר מהגירוש?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

לקבלת תזכורת לפרקי הסדרה – אלטלנה:

https://bit.ly/AltalenaTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
7 חודשים לפני

התזה ההזויה של ״הציונות הדתית תביא עלינו דיקטטורה״ מדברת אל רוב העם? מי בימין חושב ככה? ״העם לא איתנו״ באשר להתיישבות ביו״ש? מי זה העם הזה? השמאל? כי אני יודע שבימין אין שום התנגדות לכך. השמאל לא מפחד מההתיישבות? בטוח? כי הם תמיד הציגו את ההתיישבות כסכנה ״לשלום״ עם הפלסטינים והחלום הרטוב שלהם זה לראות את מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון נעלם. לרפורמה אין שום חלק בגישה ההרסנית שלהם כלפי יהודה ושומרון, זה משהו שתמיד היה קיים. אל תשכח איך הם מקטלגים אותו. אגב, מאחר שהרפורמה היא לא העניין, מה זה משנה אם הציונות הדתית תישאר מפלגה מגזרית או לא? הם גם לא היחידים. לא בימין ולא בשמאל (החרדים מימין, ישראל ביתנו, מרצ ומה שנהיה מהעבודה משמאל). מדובר במפלגה שמשרתת קודם כל אינטרסים של ציבור מסויים. ציבור שכנראה לא מצא מקום במפלגות אחרות – כך לדעתי לפחות. וכניעה היא איננה אופציה. לא כאשר מרחפים מעל ראשינו איומים, אלימות, סרבנות, פעולות להרס הכלכלה ויחסי החוץ ושאר אקטים אלימים, עברייניים ומאפיונריים. כניעה, ואפילו פשרה אמיתית, בתנאים האלה יביאו לתוצאה אחת – נרמול הפשעים האלה, המשך שימוש בהם על ידי מחוללי הפרעות גם בעתיד הקרוב וגם בעתיד הרחוק, אם וכאשר תתגלה מחלוקת פוליטית אחרת. חוץ מזה, פעולה באופן סמוי רק הייתה מביאה ליותר התפרעויות, מכיוון שיכול מאוד להיות שהמטורפים היו חושבים שעושים מהלכי חקיקה במחשכים על מנת להסתיר משהו. טוב עשו שקיימו את המהלכים באופן גלוי ושקוף. ככה אפשר היה להפריך את כל ההבלים שלהם בקלות.

Subs
Subs
7 חודשים לפני
הגב ל  Subs

אגב, החשיבה על כניעה כאפשרות היא ממש לא חשיבה של ערבי. כניעה היא השפלה בעבור הערבים, והיא יותר גרועה ממוות עבורם. הרי הערבים מקדשים מאוד את כבודם.

גיל
גיל
7 חודשים לפני

המבנה המשפטי של ישראל זהה למבנה המשפטי של גרמניה הנאצית.
שום פקיד לא אחראי למעשיו, כולל רצח.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום