חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד״ר דרור אידר: "קרה לנו אירוע בסדר גודל תנ"כי והתגובה צריכה להיות בהתאם"

השגריר לשעבר באיטליה ד"ר דרור אידר מסביר מדוע מדינות המערב מחבבות אותנו רק כשאנחנו קורבנות

שתפו :

ישראל תתיר העברת סיוע הומניטרי לתושבי עזה, כך הודיעה לשכת ראש הממשלה בתום ישיבת הקבינט המצומצם. העברת הסיוע, למרות הצהרות קודמות, היא לבקשת ארה"ב וממשל ביידן, אליה נאותה ממשלת ישראל להענות בחיוב, לאור תמיכתה הגורפת של אמריקה בישראל. במקביל להתרת העברת הסיוע לתושבי עזה, ארה"ב תעביר לעזה וליו"ש סיוע כספי בהיקף של 100 מיליון דולר.

השגריר לשעבר באיטליה ד"ר דרור אידר לא מסתיר את אכזבתו מהוויתור של ישראל: "אני מאוד מאוכזב. אני חושב שמה שקרה בשמחת תורה זה אירוע בסדר גודל תנ"כי וגם התשובה צריכה להיות בסדר גודל כזה. זה אומר שכל האוכלוסייה שם שותפה לפשע, זה אחד הפשעים הנוראים בתולדות עמנו. כל זמן שאחינו ואחיותינו ותינוקותינו נמצאים שם,  זו חובה מוסרית לעזור להם".

קידר
ביידן ונתניהו בנתב"ג. צילום: חיים צח, לע"מ

 

 

 

 

 

 

ד"ר אידר מודה כי יכול להיות שיש שיקולים שאנחנו לא מודעים אליהם ולכן הוא לא מבטא את אכזבתו באופן פומבי יותר: "אני לא בטוח שהן לוחצות עלינו. אני לא יוצא בפומבי נגד זה כי אני מקווה שיש מאחורי זה מחשבה או תכנון יותר עמוק. יש דברים שנראים לנו על פני השטח אבל אין לנו את תמונת המצב והמודיעין ולכן זו חוכמה קטנה לבקר. מול מדינות אירופה וארה"ב זה טיעון חזק כי ברגע שנגיד להן שהסיוע חייב לבוא בתמורה לשבויים שלנו זה יכול לעבוד".

לאידר פרשנות מעמיקה על הסיבה שבגללה מדינות המערב מביעות אהדה לישראל אחרי שמחת תורה: "במשך 2000 שנה התפקיד שאירופה ייעדה ליהודים הייתה להיות ישו. כלומר האנטישמיות הייתה חזרה פסיכולוגית על הצליבה ולכן צלבו אותנו עד לצליבה הגדולה ביותר שהייתה לנו באושוויץ. המשמעות של הקמת מדינת ישראל הייתה שישו עוזב את אירופה, יורד מהצלמים ששמו אותו ברחבות, מתעטף בטלית והופך להיות יהודי גלילי, לוקח נשק ואומר נסו לצלוב אותי.

זו המשמעות העמוקה של הקמת המדינה: אנחנו לא נהיה יותר קורבנות. לרגע אחד בשמחת תורה חזרנו להיות קורבנות והעולם היה הרבה יותר אמפטי כלפי ישראל".

 איך ההבדל בין השפה התרבותית שלנו ושל שכנינו משפיע על ההסברה של ישראל למדינות המערב?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום