חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראיון עם עיתונאי השמאל שתומך בהיפרדות ליהודה ולישראל

האם ההפרדה בין יהודה לישראל היא הכרחית? רן אדליסט מ״מעריב״ מעוניין להפרד והרב יצחק זאגה מתעקש שצריך להשאר ביחד. צפו בדיון המרתק

תגיות

שתפו :

"מילת הקסם" בחוגים מתרחבים והולכים לאחרונה היא "היפרדות" למדינת יהודה וישראל. אפשר לשמוע אותה בשיחות עם אנשים, ברשתות החברתיות ולעיתים בתקשורת המיינסטרים, בעיקר מהצד שמסתכל בבעתה על המשבר החברתי (הוא כבר מזמן לא משבר "פוליטי") ועל המגמה הדמוגרפית.

אחד מאותם אנשים שמאמינים ברעיון ההיפרדות הוא עיתונאי ״מעריב״ רן אדליסט שאומר בדיון עם הרב יצחק זאגה: "אני לא עוסק במדינת ישראל הראשונה או השנייה. כשממשלת ישראל הנוכחית נלחמת בזהות שלי האישית והקולקטיבית שהיא ליברלית ודמוקרטית. ובאמצעות שורת חוקים מנסים למחוק את הזהות שאני דוגל בה. מאיימים על הזהות האישית שלי. תחשוב שמדינת ישראל תאיים על הזהות היהודית שלך?"

צילום: יונתן זינדל פלאש 90

 

 

 

 

 

 

אדליסט דוחה את הטענות שמדובר בפחדים או חששות ללא ביסוס ושזה לא קשור לחילוניות שלו: "לא מדובר בחיים חילוניים אלא ליברליים דמוקרטיים ובחיים כאלה לאנשים דתיים יש מקום בדיוק כמו בכל מקום. ברגע שהאגף אמוני-דתי-משיחי מאיים על הזהות שלי אז אני לא מפוחד ואני לא כואב, אני רואה את זה כמו קרב ואת זה צריך לנתח באמצעות המציאות. במציאות הזו חלקים במדינת ישראל לא יכולים וגם לא צריכים לחיות יחד בגלל חילוקי דעות שלא ניתנים לגישור".

"לא יכול להיות שאתה לא רואה את התהליכים שקורים בתשעת החודשים האחרונים", אומר אדליסט, "שבאופן לגמרי חוקתי היישות הליברלית דמוקרטית של מדינת ישראל יורדת מהיכולת שלה לאפשר לכולם חיים כמו שהם מאמינים. במדינת ישראל של היום יש מצבים שלא יכולים לחיות ביחד".

אדליסט: "להערכתי, השלב הבא מחוסר ברירה, מה שקורה בפועל הוא שבמדינת ת"א לא חושבים כמו במדינת ירושלים, אתה רואה את הריכוזים של הערבים, של החרדים, את הריכוזים של ת"א, את הריכוזים של המתנחלים ואתה מבין שהחבורה הזו לא יכולה לחיות יחד במדינה אחת. ואין ברירה אלא לקבל את המציאות ולבנות סוג של הבנות איך מפרידים, אחרת זה יקרה במלחמת אזרחים עם דם".

מה דעתו של אדליסט על משפט שלמה?
צפו בדיון המלא באולפן ערוץ TOV

לתרומה לקמפיין של ראש יהודי: https://bit.ly/TovRoshYehudi

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ששי
ששי
11 חודשים לפני

אבל אהור ברק הבטיח את תל אביב לפלסטינים

Subs
Subs
11 חודשים לפני

אדם מטורף שרק רוצה להביא חורבן על המדינה. כנראה שהוא לא שמע מה קרה לעם ישראל אחרי ההיפרדות לישראל ויהודה בתקופת המקרא. כנראה שהוא לא יודע מה קרב לעם ישראל בגלל שנאת החינם שהם מפיצים פה בסיטונאות בתשעת החודשים האחרונים. כנראה שההיסטוריה של העם היהודי, כפי שקרתה, לא מעניינת את את המטורלל התורן של מהומות 2023 – אלא אם כן הוא יכול לעוות ולסלף אותה, יחד עם כל מי שתומך ברעיון האוואים הזה. פשוט טירוף.

גיל ט
גיל ט
11 חודשים לפני

צריך לבטל אל חמולת השופטים בישראל. הם מגינים על רוצחת קניבלית בגלל שהיא סייענית שב"כ. docdroid . net / smv1kdn
תמחקו את הרווחים לראות את הראיות, במשפט דרייפוס שהם עושים.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום