חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קומץ אלים וקיצוני טירפד את תפילת האחדות של ״ראש יהודי״ בכיכר דיזנגוף, התפילה עברה לבית הכנסת

תפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף פוצצה על ידי מפגיני שמאל שתלשו דגלים שנועדו לסמן איזושהי הפרדה, לקחו את כסאות המתפללים וקראו לעברם קריאות מבישות

שתפו :

אנרכיסטים מהשמאל מנעו תפילה בהפרדה מגדרית בכיכר דיזנגוף, תוך שהם קוראים קריאות "בושה" אל המתפללים וחוטפים מהם את כסאות הישיבה.

מארגני התפילה כיבדו את פסיקת בית המשפט ולא הציבו מחיצות, משום כך תלו דגלי ישראל במקום זאת. התפילה הופסקה והועברה לבית הכנסת, אחד המתפרעים נעצר.

תגובתו של ישראל זעירא, יו"ר "ראש יהודי":

"עוד טרם תפילת כל נדרי הגיעו כ-100 מפגינים מאורגנים מבעוד מועד, לחבל בתפילת יום הכיפורים שתוכננה כחוק בכיכר דיזנגוף. המתפרעים קיימו מופע צרחות ובריונות והצליחו להדוף מהכיכר את מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל ביום כיפור כבשנים עברו. עזבנו את הכיכר כדי למנוע את חילול היום הקדוש ועברנו לבית הכנסת מתוך אחריות ושמירה על כבוד יום הכיפורים.

אנו פעלנו במסגרת החוק ושורת הדגלים האוורירית שהקמנו עמדה לחלוטין בפסיקה המשפטית.

את תפילת נעילה קיימנו בבית הכנסת ויצאנו לרחוב הסמוך לאמירת "אבינו מלכנו" ותקיעת שופר, כש-1,000 תושבי תל אביב הצטרפו אלינו.

ההפגנות נגד התפילה הוכיחו כי מלכתחילה למפגינים לא הפריע נושא המחיצה, למפגינים הפריעה התפילה במרחב הציבורי שכאמור אושרה כחוק.

עם צאת יום הכיפורים ולקראת חג סוכות אנחנו מבקשים מהציבור להרבות באהבה ובאחדות ולהזמין לסוכה את השכנים בכל אתר ואתר.

גמר חתימה טובה וחג סוכות שמח לכולם."

ראש הממשלה נתניהו הגיב: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם". עוד הוסיף נתניהו כי "נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו."

השר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "בזמן שמיליוני יהודים בישראל ובעולם התפללו בבתי הכנסיות ובמרחב הציבורי, צמו, התאחדו, ביקשו סליחה והתחברו לשורשים ולמסורת שלנו, קומץ שורפי האסמים אלימים בגיבוי יאיר לפיד הדליקו אש וחיללו את היום הקדוש. אין לי ספק שהרוב המוחלט של העם, מימין ומשמאל, מתנער מהם בכל תוקף".

השר איתמר בן גביר מסר כי הוא מתכנן תפילה בכיכר: ״‏ביום הכיפורים הזה ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית! ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן!״.

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״‏ההפגנות ביום הקדוש נגד תפילות יהודים בלב תל אביב, שוברות את הלב וזועקות לשמיים. לצערנו, נחצו כל הגבולות, נשבר כל מה שמאחד ביננו: יהודים נגד יהודים בלב הארץ. אסור לנו להשלים עם זה״.

הרב שמואל אליהו: תגובת הרב שמואל אליהו: "מי שראה את כל ה"דמוקרטים" כופים באלימות את הערכים שלהם על ציבור דתי ומסורתי, מבין שמדובר באנשים אלימים שמשתמשים בשם הדמוקרטיה כדי לכפות בכח את הערכים שלהם על הרוב". עוד הוסיף כי "אני מחפש את איש מרכז שמאל שיעז להרים את קולו כנגד הכפיה החילונית הזאת. כנגד המפגינים האלימים. מישהו שיבין כי בית המשפט מכניס אותנו למלחמת דת כזו שלעולם לא נוותר בה. במשך אלפיים שנה נלחמנו על חופש הדת שלנו. לא נוותר עליה במדינת ישראל."

יאיר לפיד בתגובתו הצדיק את המתפרעים, וטען כי מאז שהגיע הגרעין החרד"לי לעיר, נפתחה מלחמה.

 

 

קרדיט תמונות ווידאו: עמיחי זעירא, ליאור ברקוביץ׳

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום