חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כשלאומי הופך ללאומני

תלמידים בתיכון עירוני ד׳ בתל אביב התלוננו על כך שמנהל בית הספר, אורי לס, לא מאפשר להם להתעטף בדגל ישראל

שתפו :

תומר נויברג, פלאש 90

"אמרתי שהתעטפות בדגל יכולה להחשב בעיני חלק מהאנשים כמסר לאומני ופוגעני", כך אמר מנהל בית הספר בתיכון עירוני ד' בת"א, אורי לס, בתגובה לתלמידים שטענו שאסר עליהם להתעטף בדגל ישראל ואפילו לבוא עם דגל ישראל לבית הספר.

מיהם האנשים האלה שרואים בדגל ישראל ״לאומני ופוגעני״ והאם צריך להתחשב בדעתם?

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לאירוע: "הנושא בבדיקה מעמיקה מול המחוז ובית הספר. מדיניות המשרד היא עידוד הצגת והנפת דגל הלאום, על אחת כמה וכמה בעת מלחמה".

בהפגנות השמאל, פחות הפריע ללס לנאום כאשר מולו התעטף מפגין בדגל ישראל.

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רונן
רונן
5 חודשים לפני

לב אנטישמי

י. כאוס
י. כאוס
5 חודשים לפני

תזכורת למי שרוצים לחשוב שאפשר להידבר עם שמאלנים חולי נפש טרמינליים

נהוראי
נהוראי
5 חודשים לפני

מנהל בית ספר ? גם לעבוד כמטאטא רחובות לא הייתי נותן לו .
אני מרחם על התלמידים שהסמרטוט הזה הוא המנהל שלהם .

יוסף
יוסף
5 חודשים לפני

מצער שקורח עדיין מסית ומדיח את ילדינו איך נמצא כזה אדם סמקום כל כך חשוב

חנן
חנן
5 חודשים לפני

איך משרד החינוך מאפשר ליצור הזה לנהל בית ספר ?תעיפו אותו לכל הרוחות, זבלים כמוהו יש לנו בשפע. משרד החינוך צריך לבצע בדק בית, איך בוחרים את המורים והמנהלים ? עושה רושם שיש במערכת החינוך נוהל ודרישות מעורפלים או שאין בכלל נהלים ודרישות סף, אז מה הפלא שהנשיאים של האוניברסיטאות מרשים לעצתם להתנהל באנטישמיות ושנאת יהודים. בושה ובוז לחלק גדול של מערכות החינוך הבזויות של מדינת ישראל.
יש לבצע שינויים דרסטיים לאלתר.

רמי
רמי
5 חודשים לפני

בעקבות הפרסום בינוניוז על טענות תלמידים בעירונינד' בתל אביב שהמנהל אורי לס אוסר עליהם להגיע עטופים בדגל לתיכון, שלח לס מכתב להורים:

הורים יקרים,
בהמשך להודעת התלמידים אליה נחשפתם (אם נחשפתם), אני מבקש להבהיר ולחדד:
קיימתי היום שיחה בת כ-45 ד' עם שלושה תלמידים. שלוש התלמידים בחרו להגיע ולשהות בביה"ס כשהם עטופים בדגל ישראל, וסביב הנושא הזה נסובה השיחה. אני זה שיזם את השיחה, והיא התקיימה ביני ובין שלוש התלמידים, ללא אנשים אחרים וגם ללא תיעוד. השיחה היתה ערכית מיסודה, ולא התכוונתי כלל לעסוק ב"מותר-אסור", או במשמעת.
מלכתחילה הבהרתי לתלמידים כי אין שום כוונה למנוע מהם להסתובב עטופים בדגל, ויחד עם זאת אמרתי שהתעטפות בדגל יכולה להיחשב בעיני חלק מהאנשים כמסר לאומני ופוגעני. אחד התלמידים אף אמר שנראה לו נכון יותר להניף דגל, במקום להתעטף בו, שכן יש בזה מסר מגייס. הסכמתי עם הדברים בכל לבי.
השיחה גלשה לנושאים שונים, וכל כוונתי היתה לשמור על מסרים ערכיים ומייטיבים ותו לא.
כשעה לאחר הפגישה התברר כי שניים ממשתתפיה כתבו את הטקסט אליו נחשפתם (אם נחשפתם), ללא כל התרעה מראש או הסכמה שלי, כמי שלקח חלק באותה השיחה.
אתייחס לטקסט כפשוטו:
– התעטפות בדגל הינה אקט סימבולי. יש רבים שיטענו כי התעטפות בדגל מוזילה את ערכו של הדגל. דגל איננו צעיף של קבוצת כדורגל. דגל איננו טלית. דגל איננו בגד. דגל מסמל מהות של מדינה. התעטפות בדגל יכולה להיחשב כזילות של המדינה היקרה לכולנו, ומכאן שגם כאקט פוגעני.
– מעולם לא אמרתי שיש לי בעיה עם חוק גיוס חובה. שירתתי כלוחם בצבא, עשיתי מילואים שנים ארוכות, ואני מעודד תלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם בצבא. ציינתי שיש כאלה שרואים את הדברים אחרת.
– בטקסט יש "מוזיקה" של מרד – "ולכן כולם מעכשיו מגיעים לביה"ס עטופים בדגל ישראל"… זו כמעט הסתה, גם אם נעשתה שלא מדעת.
– ההודעה כולה מכוונת אישית, ומאד נמוך, באופן פוגעני, שגוי, חסר בסיס עובדתי וללא הסכמה.

עם פרסום הטקסט המדובר – פניתי אישית לשני התלמידים משכבת יב' שאחראים לו, וזימנתי אותם בדחיפות. ישבנו ביחד עם מנהלת החטיבה העליונה ורכזת שכבת יב'. אני מודה שכעסתי מאד, הן ברמה אישית והן בשם בית הספר. אמרתי לתלמידים שמדובר בהתנהגות חצופה, פוגענית, לא מכבדת, מעליבה, נטולת הקשר, נטולת סמכות, לא אמיתית, מלאת בלע והוצאת דיבה.
אני מבקש לומר לזכותם של שני התלמידים – הם קיבלו את הדברים, התחרטו על המעשה, קיבלו על עצמם את האחריות, לא עסקו בהטחות או בהאשמות, וביקשו לתקן את הרושם אותו השאירו. התלמידים הציעו והתחייבו לכתוב הודעה, בתפוצה זהה לקודמת, שבה יסבירו את מהות האחריות שהם קיבלו על עצמם, ואת הטעות שהם עשו.
לכשהודעה זו תפורסם – אני רואה את הפרשה כולה כגמורה.
זכותם המלאה של תלמידים להביע עמדה ולהציג אותה, באופנים רשמיים ושאינם רשמיים, גם באמצעים סימבוליים. אנחנו מחנכים אותם לעשות כך. יחד עם זאת, כל אדם חייב להיזהר בגבולות השיח, להבין את כוחה של המילה הכתובה, לא להוציא דברים מהקשרם, ולא לנסות ולהביע עמדה תוך רמיסת כבודו של הזולת.
תודה!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

6
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום