Search
Close this search box.

פרופ׳ לפסיכולוגיה: פסיכוזת המונים נגרמת כתוצאה מבדידות שגוברת בעידן הרשתות החברתיות

יונתן יהב, איש מדע המדינה, בראיון על יצירת פסיכוזת המונים באמצעות התקשורת ובפרט על ידי האינטרנט

תגיות

שתפו :

Photo by Miriam Alster/Flash90

פסיכוזת ההמונים שמשתוללת בישראל בימים אלה היא תוצר של מלאכת מחשבת מתוחכמת ומניפולטיבית.

בפרקים הקודמים, הסביר יונתן יהב כי ככל שהעמיקה הדמוקרטיזציה במערב, כך הופיעו גורמים שניסו להשתלט על התקשורת כדי לכוון את ההמון להצביע עבורם. עם המצאת האינטרנט, ניסיונות ההשתלטות לא פסחו גם עליו.

האינטרנט הומצא בכלל כפרויקט צבאי של הצבא האמריקאי, שהיה אמור לשמש כמערכת ריגול גלובלית, מה שאכן קרה: ה-NSA יכול למעשה לעקוב אחרי כל אדם בלחיצת כפתור במדינות המעגל הראשון: ארה"ב, בריטניה, קנדה, ניו זילנד ואוסטרליה.

 

לאינטרנט יש מעין יכולת היפנוטית הנובעת מן העובדה שהמוח של הגולש בו נמצא במצב ספיגה שפתוח לקליטת מידע. חברות מסחריות וגורמים אחרים בעלי אינטרסים מנצלים זאת, ועושים שימוש בפסיכולוגיית המונים כדי להשפיע על בני אדם באמצעות אלמנטים רגשיים.

יהב חושף כי בכל חברות עמק הסיליקון, ללא יוצא מן הכלל, יושבים בהנהלה הבכירה אנשי ביטחון אמריקאיים שהינם מומחים צבאיים שמבינים היטיב בפסיכולוגיה חברתית.

מחקרים גילו שהקיטוב הפוליטי הקיצוני שקיים בכל מדינות המערב החל עם צמיחת הרשתות החברתיות שנבנו בצורה מסוימת שנועדה לפצל את החברה לפיד ימין ולפיד שמאל, כשכל צד נתקל רק בדעות שדומות לו.

בישראל, כמו במקומות אחרים, נוצר כך מצע אידאלי ליצירת פסיכוזת המונים בקלות – באמצעות הכנסת אלמנט רגשי לא רציונלי אשר מניע לפעולה.

פרופ' מתיאס דסמט, פרופסור לפסיכולוגיה ומחבר הספר "פסיכולוגיה של טוטליטריות", מצא שפסיכוזת ההמונים נבנית על מצע של בדידות, שהיא תוצאה של הרשתות החברתיות והירידה בתקשורת בינאישית.

אלו גורמים חוץ מהרשת מניעים את שיגעון ההמון?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המתבונן הישיר
המתבונן הישיר
11 חודשים לפני

אורנה ישר (ישר, כן?) מה עם קצת יותר יושרה? הבאת מומחה שמציג את רוב המחנה המתנגד לנתניהו כחבורת מסוממי תקשורת נירפי שכל ויכולת אבחנה, מתי עושים עליהם מניפולציות. את מרחמת עליהם כקורבנות של הנדסת תודעה. באמת? תהיו אתם בערוץ "טוב" הוגנים ותביאו עכשיו במקביל מומחה שינתח את פוטנציאל הציות ההיפנוטי לרבנים. מומחה שיתייחס להזנת הסתה ושנאה ל"שמאל" עבור אנשי מחנה נתניהו, כולל ובראש ובראשונה ע"י נתניהו עצמו. האם במחנה נתניהו אין קבוצות שיח בהן יש מידור והכוונה לתעב את ה"שמאל"? ולפיל שבחדר אורנה ישר היקרה: האם ההיסטוריה לא מלמדת אותנו איזה מעשים נוראים, ממש פשעים איומים נגד האנושות נעשו בהכוונת כוהני דת וסוכני האלוקים למיניהם? זה התחיל הרבה הרבה זמן לפני האינטרנט והופעת הרשתות החברתיות. נכון? ואם כבר מרפררים לחוקר הבלגי דסמט שמסתבר שנעשה כעת ליקיר הימין, גם בישראל, כדאי, למען היושרה לבדוק באמצעות אותו הקונספט שלו, איך סוכני דת אוספים אנשים בודדים שלהם חרדה בסף גבוה ומכווינים אותם לציות מלא ולמסרים משיחיים… בקיצור אם "טוב" רוצה להיות ערוץ רציני, כדאי "להגדיל ראש", אורנה ישר

המתבונן הישיר
המתבונן הישיר
11 חודשים לפני

אורנה ישר (ישר, כן?) מה עם קצת יותר יושרה? הבאת מומחה שמציג את רוב המחנה המתנגד לנתניהו כחבורת מסוממי תקשורת נירפי שכל ויכולת אבחנה מתי עושים עליהם מניפולציות. את בטובך אפילו מרחמת עליהם כקורבנות של הנדסת תודעה. באמת? כולם שם מיקשה אחת? תהיו אתם בערוץ "טוב" הוגנים ותביאו עכשיו במקביל מומחה שינתח את פוטנציאל הציות ההיפנוטי לרבנים. מומחה שיתייחס להזנת הסתה ושנאה ל"שמאל" עבור אנשי מחנה נתניהו, כולל ובראש ובראשונה ע"י נתניהו עצמו. הנה שאלה רטורית: האם במחנה נתניהו אין הרבה קבוצות שיח בהן יש מידור והכוונה לתעב את ה"שמאל"? ולפיל שבחדר אורנה ישר היקרה: האם ההיסטוריה לא מלמדת אותנו איזה מעשים נוראים, ממש פשעים איומים נגד האנושות נעשו בהכוונת כוהני דת וסוכני האלוקים למיניהם? זה התחיל הרבה, הרבה, הרבה זמן, לפני שנוצר האינטרנט ואז בהמשך הופיעו הרשתות החברתיות. נכון? ואם כבר מרפררים לחוקר הבלגי דסמט שמסתבר שנעשה כעת ליקיר הימין – גם בישראל, כדאי, למען היושרה לבדוק באמצעות אותו הקונספט שלו ממש, איך סוכני דת אוספים אנשים בודדים אשר להם חרדה בסף גבוה ומכווינים אותם לציות מלא ולמסרים משיחיים… בקיצור, אם "טוב" רוצה להיות ערוץ רציני ואמין, באמת, כזה שלא מביא נושאים רק מתוך פוזיציה, כדאי "להגדיל ראש", אורנה ישר

גיל ט
גיל ט
11 חודשים לפני

חיות ומיארה מסתירות שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי. השב"כ משקר שוואסים אסעיד רצח. השמאל ארור.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

גיל ט
גיל ט
11 חודשים לפני

חיות ומיארה מסתירות שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי. השב"כ משקר שוואסים אסעיד רצח. השמאל ארור.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

רצחתי את כדורי.jpg
גיל
גיל
11 חודשים לפני

חיות ומיארה מסתירות שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי. השב"כ משקר שוואסים אסעיד רצח. השמאל ארור.
https://www.docdroid.net/Arh542G/document

רצחתי את כדורי.jpg

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום