חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היועצת המשפטית לממשלה לשר בר-לב: אתה פועל בחוסר סמכות

השר לבט"פ בר-לב ניסה למנוע עליית ח"כים יהודים להר הבית בחודש הרמדאן; היועמ"שית כתבה לו: "הקריטריונים שציינת חורגים מהכתוב בחוק".

תגיות

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

על פי הפרסום של ירון אברהם אתמול במהדורה המרכזית, לפני מספר ימים פנתה היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה לשר לביטחון פנים, עומר בר-לב. בהרב-מיארה תוקפת את הנחיית השר כי כל חבר כנסת שירצה לבקר בהר הבית בחודש הראמדן, יצטרך לקבל את אישור מפקד המחוז ומפכ"ל המשטרה.

במכתב שפורסם אתמול היא אומרת בין השאר כי: "ההחלטה על מניעת כניסת ח"כ להר הבית צריכה להיעשות על דעת רה"מ ושר הביטחון בלבד ולאחר התייעצות עם שירות הבטחון הכללי". בהרב-מיארה מוסיפה כי: "הגבלת כניסה של ח"כ לכל מקום שאינו ברשות היחיד אפשרית רק כאשר יש יסוד סביר לפגיעה בבטחון המדינה או לשם מניעת גילוי סוד צבאי. הקריטריונים שציינת חורגים מהקבוע בחוק".

שר הפנים עומר בר-לב בתגובה לפרסום: הדיווחים לפיהם השר ביקש למנוע מראש את עלייתם של ח"כים להר הבית הינה הדלפה מגמתית אשר מעוותת את רצון השר. במכתבו ליועמ"שית השר לא רצה להגביל מראש עליית חברי כנסת להר הבית, אלא להגביל רק אם יש באותו רגע הפרת סדר, וזאת על מנת להגן על חייהם של חברי הכנסת". השר מוסיף כי "אין ספק שחופש התנועה של חבר כנסת הוא מוחלט בכל ימות השנה ובכל רחבי המדינה כולל בהר הבית. נשאלת השאלה, במצב בו מתפתחת סכנה בלתי צפויה מראש לשלומו ולחייו של חבר הכנסת, האם חובתה של המשטרה לפעול למניעת הסכנת לחייו".

חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף בתגובה לפרסום את בר-לב: "השר בר לב הוא שר פחדן שנכנע לטרור, אבל יותר מכך הוא פועל בלי סמכות כאחרון הדיקטטורים וצריך ללכת הביתה. גם אם אינו אוהב עלייה של חברי כנסת להר הבית, הוא לא יכול למנוע אותה".

צילום: עמוד הפייסבוק של המצולם

ארנון סגל, כתב מקור ראשון ופעיל מרכזי לעליית יהודים להר הבית, מסר לאתר TOV בתגובה: "נחמד לשמוע שיש יועצת משפטית שחרדה לכבוד החוק. אני לא בטוח שזה מה שיעזור כי היא עדיין פתחה פתח לאסור על ח"כים גישה באמצעות פרוצדורה של איסור שב"כ וגיבוי של ראש ממשלה, שעדיין יש סיכוי שהם יעשו את זה לצערי. הסיפור הוא שזה חל רק על חברי כנסת יהודיים, דתיים ומהימין, כי טיבי למשל וחברי כנסת ערבים אחרים נכנסים להר בלי לקבל אישור ולכן יש פה אכיפה בררנית. חוששני שזה לא מה שיביא פתרון אבל עדיין זה אמירה מרעננת מצד היועצת המשפטית".

חבר הכנסת לשעבר ופעיל הר הבית המפורסם יהודה גליק מסר לנו כי: "למיטב הבנתי, מכח חוק החסינות, הרי שלחברי כנסת אמור להיות יותר חופש תנועה מאשר לכלל האזרחים ולא פחות. מכח חוק מקומות הקדושים בישראל אין מקום לפגיעה בחופש התנועה של כל אדם במקומות הקדושים על פי אמונתו. קורא לראש הממשלה ולשרים ליישם חוקים אלו ולהגן על אזרחי ישראל מחד ועל הדמוקרטיה הישראלית מאידך. באותו זמן פונה לכל אחד ואחד, יהודים ושאינם יהודים, לנהוג כבוד אחד כלפי השני ולעשות הכל כדי שימי חודש ניסן וחודש הרמדאן יעברו על כולנו מתוך התרוממות  וקרבת א-להים ולא חלילה מתוך שנאה ואלימות הנוגדים את רצון הא-ל. קורא לשר לביטחון הפנים ולמשטרת ישראל להגן על החוגגים השונים מפני התנהלויות אלימות והפרות סדר ולעשות הכל על מנת שמועדים אלו יהיו הזדמנות לאחווה בין העמים והמאמינים ובתוכנו".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום