Search
Close this search box.

הממשלה כן אחראית להתייקרויות הצפויות במחירי הלחם

העורך הכלכלי שלנו ערן בר-טל מסביר מי באמת אחראי על יוקר המחיה - והפעם, על התייקרות הלחם והקמחים.

תגיות

שתפו :

 

לרשימת המוצרים והשירותים שמתייקרים לנו, הכוללים ארנונה, דלק, משקאות מתוקים, כלים חד פעמיים, ביטוחים ושאר המוצרים, נאלץ להוסיף בקרוב את מחירי הקמחים. בעקבות העלייה הצפויה בשיעור של כ-18% לפחות יתייקרו בהמשך כל מוצרי הלחמים, הפסטות ושאר מאכלים.

כן, ברור שרק פוטין אשם. זו לא הממשלה, זו המתקפה על אוקראינה, יצרנית החיטה, מהגדולות בעולם. לא, אני ציני. הממשלה כן אשמה. ועוד איך. גם במחיר הדלק וגם במחיר החיטה, הלחם והקמחים. כשהממשלה גוזרת 70% ממחיר הדלק כמס היא לא יכולה להפנות אצבע מאשימה לאף אחד אחר. וכשהממשלה מפקחת על מחירי הלחמים היא למעשה מכריזה שהיא אחראית על כך.

בין המפוקחים ניתן למצוא חלה ב-5.17 שקל לחצי ק"ג ולחם לבן במשקל 750 גרם ב-5 שקלים ו-12 אגורות. 750 גרם זה פחות ממשקלן של 7 פיתות וחצי ק"ג הוא משקלן של 4 וחצי פיתות. השבוע קניתי במאפיה 15 פיתות ב-10 שקלים. ביררתי עם בעל מאפייה שאמר לי שקל וזול יותר לאפות חלה מאשר 5 פיתות – שהן יותר ממשקל חלה שבפיקוח. מחיר 5 פיתות הוא 3.3 שקלים – בלי פיקוח ומחיר חלה שבפיקוח הוא כאמור 5.17 שקלים.

אז מה קורה פה? למה המחירים המפוקחים מביאים למחירים גבוהים יותר ממחירי השוק? האם משרד הכלכלה לא רואה את הנתונים האלה? בוודאי שכן! אבל רוב הציבור לא מודע לכך ולכן שקר הפיקוח ממשיך.
כל בר דעת יודע שמחירים לא ממתנים בפיקוח, אלא בתחרות. המחיר ירד כשהממשלה תפסיק להתערב ותיתן לשוק למצוא פתרונות ייבוא חלופיים – בלי מכסות, בלי מכסים ובלי הגנות על יצרנים, כדי שתהיה הגנה לנו, הצרכנים, כלל האזרחים, שאמורים לעניין את הממשלה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום