חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היועץ האסטרטגי הימני מפתיע: "אני רוצה אופוזיציה חזקה"

היועץ האסטרטגי ברל'ה קרומבי מבקש לא ללמוד משיטותיו של יאיר לפיד כשהיה ראש ממשלה. "אנחנו לא רוצים מדינה פאשיסטית"

שתפו :

בכירים בצה"ל התריעו כי אם המשבר סביב "ההפיכה המשטרית" יימשך, הכשירות של חיל האוויר ואגף המודיעין עשויה להפגע בתוך שבועות עד חודשים ספורים. בדיון של ועדות המשנה של ועדת חוץ וביטחון, התריעו הקצינים גם מפני פגיעה בכשירות של חיל הים ושל מערכי הסייבר והרפואה, והעריכו כי תתכן גם פגיעה בקצב איטי יותר בכשירות יחידות השדה.

לכך יש להוסיף את אמירתו חסרת האחריות של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הפגיעה בכשירות צה"ל היא תוצר ישיר של דבר אחד – המהפכה המשטרית ההרסנית שמובילה ממשלת נתניהו". לפיד הוסיף כי "אם כשירות צה"ל והמוכנות למלחמה חשובה לממשלה, כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא לגנוז את החקיקה".

היועץ האסטרטגי ברל'ה קרומבי מזכיר ימים אחרים כשיאיר לפיד כיהן כראש הממשלה: "אנחנו זוכרים איך אמר יאיר לפני שנה כשהוא העביר את ההסכם המופרע מול חיזבאללה ולבנון. כולם יודעים שהיה פה ויתור טריטוריאלי על עתודות גז ומים. הוא לא הגיש את ההסכם לכנסת כי הוא אמר שמדובר באופוזיציה מופקרת ולכן לא צריכים לספור אותה".

קרומבי מבקש לא ללמוד משיטותיו של לפיד ולנהוג אחרת: "אני לא בעד הדורסנות של יאיר לפיד ואנחנו לא רוצים מדינה פאשיסטית. חלקנו הגיעו מהמדינות האלה כמו ברית המועצות ואנחנו יודעים את הנזק הגדול והמחיר הנוראי. אני רוצה אופוזיציה חזקה, עניינית, שאפשר לדון איתה, לנהל איתה את המדינה ולהביא בחשבון את הייצוג של המיעוט גם אם הוא הפסיד בבחירות".

איך אפשר להעביר חקיקה בהסכמה מול האופוזיציה הנוכחית? ומה ניתן ללמוד מההתנתקות ומאוסלו?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
8 חודשים לפני

נרטיב מעניין גם אם לחלוטין מנותק מהמציאות. בכל מקרה, אפילו ואני קונה את דבריך שלפיד היה לא בסדא בזמן שעשה הסכם מול חיזבאללה לכאורה – זה עדיין לא שינוי שיטת המשטר שזה דבר ששובר את כללי המשחק לחלוטין. לא מדובר בהסכם מדיני או בתכנית כללית לתמוך כלכלית באלף או בית אלא בביטול מוחלט של ביקורת שיפוטית כאשר ממילא אצלנו אין הפרדה נורמטיבית בין הרשות המחוקקת והרשות המבצעת.

Subs
Subs
8 חודשים לפני

מה יש ללמוד מלפיד? הקואליציה הנוכחית לא דורסנית בכלל. מדובר בממשלה שרוצה להעביר מדיניות שהיא התחייבה לבוחרים שלהם, אל מול אופוזיציה שמוכנה לשרוף את המדינה ועל הדרך גם להטיל את כל האחריות להתנהגות המטורפת שלה על הממשלה. האופוזיציה לא רוצה ״הסכמות רחבות״, היא רוצה להכניע ולהכריע את הקואליציה. אין, לא הייתה ולא תהיה אפשרות להגיע להסכמות עם חבורת המטורפים הזאת. אם הביטחון של המדינה והעוצמה של צה״ל חשובים לאופוזיציה, הם יפסיקו לעודד פרעות אלימות ואנרכיסטיות נגדה המדינה; יפסיקו לעודד סרבנות על רקע פוליטי; יפסיקו להוציא דיבתנו רעה בעולם; יפסיקו לנסות לפגוע בכלכלה כדי להביא אזרחים לחרפת רעב; יפיקו לפגוע ביחסים הבינלאומיים שלנו. האשמה הנופלת אך ורק על האופוזיציה. כמו שאומר ברל׳ה קרומבי, אם הייתה אופוזיציה נורמלית, שמתנהגת ומתנהלת כראוי לנבחרי ציבור, הם היו באים ומדברים באופן מובן מאליו עם הקואליציה, מציעים הצעות משלהם – מתוך הבנה שיש חלקים בציבור שמעוניינים במדיניות הזאת – ומנהלים דיון אמיתי וענייני כיד להביא לשינויים של חלקים שהם לא מרוצים מהם. במצב כזה, הממשלה הנוכחית, שאיננה דורסנית כלל וכלל ( אפשר לראות את זה מעצם העובדה שהם מוכנים לדבר באמת עם. אופוזיציה. הרי לא סתם הם עצרו את החקיקה באופן חד צדדי, מקומם ככל שיהיה) לא יכולה הייתה לקדם את החקיקה באותו הקצב, אל מול המצב הנוכחי שבו אין לה עם מי לדבר ככה שאין לה סיבה להאט, רק כדי שהאופוזיציה המטורללת הזאת תהיה מרוצה שהיא תוקעת את החקיקה וממסמסת אותה.
ומדינה פאשיסטית לא תהיה פה כל עוד הימין בשלטון. זוהי נחלתו החדשה של השמאל ההולך ונהיה קיצוני ורדיקלי מיום ליום בישראל. שהרי זהו המחנה הפוליטי שרוצה לדרוס את כולם ולהכפיף אותם למרותו ולמערכת ״ערכיו״ המטורפת והפרוגרסיבית. ככה שאין סיבה לדאוג שבגלל אופוזיציה משוגעת שכזאת, בהתנהלות שלה מול הקואליציה והממשלה, ישראל תהפוך למשהו שהיא לא.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום