חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יאיר קראוס על הפרוטקשן: "יש משילות בגליל אבל של ארגוני הפשיעה – לא של המדינה"

כתב הגליל והגולן ב"ידיעות אחרונות", יאיר קראוס, מסכם את ההתמודדות הכושלת של מערכת החוק עם תופעת הפרוטקשן ומסביר מה צריך לקרות כדי שהטיפול יהיה יעיל יותר

שתפו :

בן חקון, פלאש 90

כשבועיים אחרי שנתפס בשעת מעשה ונעצר ראמי איסמעיל הייב, שנחשב לאחד מגובי הפרוטקשן הבולטים והאלימים באזור טובא זנגריה, במשטרה סיימו אתמול (רביעי) את החקירה נגדו והגישו לבית המשפט השלום בטבריה הצהרת תובע בכוונה להגיש כתב אישום. בכוונת פרקליטות צפון להגיש נגד הייב אישום חמור בגין עבירות של סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט. הייב פנה באמצעות הווטסאפ לבעלי העסקים ואיים עליהם כי יפגע בעסק שלהם אם לא ישלמו לו דמי שמירה.

בהתכתבות שנחשפה בעל העסק שואל "מי זההה" כי אינו יודע מי זה שכותב אליו. לדברי כתב גליל וגולן של Ynet ו"ידיעות אחרונות", יאיר קראוס, זו אחת השיטות לגביית פרוטקשן: "זה קלאסי בצורה כזו. הצרה הגדולה יותר היא שלא פונים אליך אלא שולחים רמזים כמו בקבוק בנזין ומצית לכניסה לעסק, או שורפים ועושים נזק ומצפים שאתה תבין לבד ותחפש מי החברה המקומית לשמירה בלי שהם יפנו אליך".

"לפי כתב האישום", מפרט קראוס, "לפונה הייתה היכרות מוקדמת עם אותם אנשים, עבד אצלם ואיתם ובזהות בדויה כשהוא מדבר איתם בווטסאפ והם לא יודעים מיהו. הוא יודע כמה הם מרוויחים ולפי זה הם קובעים את ה'פרמיה' של השמירה".

לדברי קראוס גם אחרי מעצרו של הייב, סיכוי סביר שלוואקום הזה יכנסו משפחות פשע אחרות: "יש כמה ארגוני פשיעה באיזור הגליל, לפחות שלושה מאזור טובה זנגריה. רוב המעצרים לא מגיעים לכתבי אישום וגם אם יהיו כתבי אישום חלקם יקבלו עונש מופחת בהסדרי טיעון, וגזרי דין בכל מקרה יהיו מגוחכים".

"תמיד טוענים שאין משילות בגליל אבל יש משילות: הם, ארגוני הפשיעה, הם המשילות. הריבון האמיתי הם ארגוני הפשיעה ולא מדינת ישראל", מסכם בתסכול קראוס המסקר מקרוב את התופעה.

איך מתמודדים בעולם בצורה אפקטיבית עם פרוטקשן ולמה זה לא עובד בישראל?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל
גיל
8 חודשים לפני
דניאל
דניאל
8 חודשים לפני

הפרקליטות הם ארגון הפשע שנותן חסות לעבריינים

יוסף
יוסף
8 חודשים לפני
הגב ל  דניאל

קוראים לזה הון שלטון ההון שומר על השלטון והשלטון מגן על ההון

יוסף
יוסף
8 חודשים לפני

הפרוטקשיין תמיד יצליח כל עוד הפרוגרס ישלוט כי בשאר מדינות ערב המצליחות דובאי איחוד אמירויות סעודיה יש שלטון מאד דמוקרטי פה אחד מחליט והעונשים מרתיעים כמו נקמת דם על גניבה כריתת יד זה המנטליות שלהם וזו השפה היחידה שמבינים כי הם חיים בשבטים שבטים ולכל שבט השטח שלו ואם צריך מגייס את השכן כלומר רק כוח ועוצמה מפחידים אותם ומרתיעים

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום