חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אני לא רוצה להגיד צבא כיבוש"

האלוף במיל׳ גדי שמני, שתמך בגירוש מגוש קטיף ובהסכמי אוסלו, טען אמש במוצא"ש בראיון: "בלי ההתנחלויות, צה”ל היה יכול לצמצם את כוחו ביו”ש בשני שלישים"

שתפו :

דובר צה"ל

“אם, למשל, מצב היפותטי, לא היו ישובים ביו”ש וצה”ל היה אחראי על השטח ויושב בבקעת הירדן עם רשות פלסטינית. אזי הערכה גסה שלי היינו צריכים פחות או יותר שליש מסדר הכח הקיים היום בצה”ל”, כך אמר בראיון ברשת ב' האלוף במיל׳ גדי שמני, מי שהיה אלוף פיקוד מרכז ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה אריאל שרון ושל אהוד אולמרט בזמן מלחמת לבנון השניה.

עוד הוסיף: "מה קורה בשירות בשטחים? צה”ל, אני לא רוצה להגיד צבא כיבוש, הוא חיל מצב. מתעסק במחסומים וסיורים שמנוונים את הכוחות מבחינה מבצעית…גם מחשבתית זה מנוון כי עולם הבט”ש הוא עולם בעייתי שלא מוכן למלחמה”.

הוא קורא לכנות את "חוק הגיוס" – "חוק ההשתמטות" ואומר: "צריכים לעצור עכשיו את כל החקיקה ולרכז את האנרגיות בהחזרת צה"ל למקומו בחברה הישראלית".
בשנת 2016, במהלך כנס ביטחוני במרכז הבינתחומי בהרצליה, נשא דברים אלוף במיל' גדי שמני והתייחס לסוגיה הפלסטינית:
"אנחנו אלופי העולם בכיבוש. הייתי אלוף פיקוד המרכז. אלוף הכיבוש. ואני שואל את עצמנו, זה מה שאנחנו רוצים להיות? כל צעד שאנו עושים צריך להגזר מראיית המטרה האסטרטגית – הפרדות מהפלסטינים. העיסוק הצה"לי בשליטה על אוכלוסיה של 2.5 מיליון אזרחים מסיטה את צה"ל מהפעילות העיקרית שלו. צה"ל מתקשה להערך לאיומים שעליו להתמודד עמם. הצבא מאבד מהערכיות ומהכושר שלו והופך לשק חבטות של פוליטיקאים".

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Subs
Subs
8 חודשים לפני

מדהים שאחד מראשי הנחש של המחאה מדבר על השתמטות של חרדים, כששמאלנים חילונים משתמטים לא פחות – מסיבות של מוסר כפול ומזויף – ועוד יותר, שכשאנשים כמוהו מעודדים סרבנות מילואים כעת, הוא עוד מעז לדבר על להחזיר את צה״ל למקומו בחברה. הצביעות התאבדה.
ומר שמני, אי אפשר להיות כובש במקום שהוא שלנו. מתי תשכילו להבין את זה כבר בשמאל הרדיקלי? יהודה ושומרון, כמו שאר חלקי מדינת ישראל, שייכים לעם ישראל.

חנן
חנן
8 חודשים לפני

שמני אתה טינופת בואשת, יצור רקוב ועלוב. תהיה כפרה על המתנחלים האמיצים. הסכם אוסלו הביא רק נזקים למדינת ישראל לכן הוא כשל ואם מטומטם כמוך תמך בו גם אתה וחברייך כשלתם. לא ברור מי אתם שונאי ישראל או חלק מצה"ל, איך שלא יהיה אנשים כמוך היו צריכים להסתלק מצה"ל מזמן.

חנן
חנן
8 חודשים לפני

גד שמני בושה שיצור עלוב כמוך קיים בעם ישראל, אני הייתי ממליץ כבר מזמן להעיף אותך מצה"ל, בואש קטן ורקוב.

מאיר
מאיר
8 חודשים לפני

גדי היקר היכן הניסיון הצבאי שלך נעלם? ראה בלי הישובים מגוש קטיף וצהל צימצם את את כוחו במאה אחוז לא בשני שלישים, ומה קיבלנו ? כל הדרום במקלטים . סבבה אם אתה רוצה שתל אביב גם תהיה כמו הדרום ושהשמולאנים ירגישו מה שהעוטף מרגיש תבורך אם זו תפיסתך . אמת לי אין בעיה לתת לצפונבונים מידי פעם להיכנס למקלטים צר לי שאני חודב כך זה בגלל שגרשו אותי מהבית שלי והרסו לי אותו.

מירי
מירי
8 חודשים לפני

אם לא היו ישובים ביו"ש.. לא היתה דקה אחת בלי טרור בתא בכפר סבא ורעננה.. הם מכריזים השכם והערב על רצונם בפלסטין על כל שטח ישראל.אז מה עושים ???בונים עיר ענקית כמו תא ביו"ש . מיישבים שם מאות אלפי צעירים יהודים . והמון מקומות תעסוקה..מסילת רכבת נוחה . ותאמין לי .. הרבה פחות טרור ויותר תעסוקה גם לחברים הערבים אהוביך !

נמרוד
נמרוד
8 חודשים לפני

המנוול והשפל גד שמני תהיה כפרה על המתנחלים אם ההתנחלויות לא היו קיימות מצב מדינת ישראל היה הרבה יותר גרוע וכמובן אתה וחברייך האנרכיסטים ובני משפחתיכם הייתם חשופים יותר לפיגועים וטרור.
אתה לא ראוי לשמש אפילו כמחסנאי.
יצור עלוב רקוב ובואש.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

6
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום