חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע השר בן גביר הפסיק את ההתקשרות עם קרן וקסנר?

למה בעצם הפסיק השר איתמר בן גביר את שיתוף הפעולה של המשטרה עם קרן וקסנר? מהי הסכנה בשת"פ איתה? האם ההתנהלות מול הקרן מתנהלת לפי כללי מנהל תקין? עורך אתר "מידה" עקיבא ביגמן עושה סדר

שתפו :

צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה להפסיק את שיתוף הפעולה של המשטרה עם קרן וקסנר. במכתב ששלח בן גביר למפכ"ל יעקב שבתאי הוא הנחה את גופי משרדו ואת המשטרה להקפיא השתתפות של קצינים בכירים בהשתלמויות של קרן וקסנר עד לבחינת הנושא, בעקבות "חשש שעלה כי הקרן מקיימת מעורבות פוליטית".

עורך אתר "מידה" עקיבא ביגמן מסביר מדוע השר בן גביר צודק: "יש כמה בעיות עיקריות עם קרן וקסנר. הבעיה הראשונה היא מבחינת התוכן: הלימודים בהרווארד יש להם נטיה פרוגרסיבית מאוד מאוד ברורה. מנחילים שם לפקידים את התפיסה שהם שומרי הסף, להתעמת עם נבחרי הציבור, לשמור על הדמוקרטיה, הם מייצגים את האינטרס הציבורי וכו'. למרות שזה לא פוליטי במובן של ימין שמאל אלא פוליטי במובן של הוויכוח בין הרשויות. בוגרי קרן וקסנר מגיעים בתודעת עימות מול נבחרי הציבור ולא בתודעה של שירות. הם צריכים לשמור על עצמנו מפני עצמנו".

ביגמן מדגיש כי כל פקיד יכול ללמוד איפה שהוא רוצה אבל הבעיה היא שהלימודים הם חלק מהקידום ומהמסלול בשירות הציבורי: "אך אחד לא אומר לאף אחד לא ללמוד בשום מקום. כל אחד יכול לעשות תואר שני איפה שבא לו. יש פה מערכת יחסים מיוחדת במסגרתה הקצינים יוצאים ללימודים, זה נחשב להם כחלק מהשירות ויש להם הטבות בזכות העניין הזה. זה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהמסלול בשירות הציבורי של המדינה. יש תוכניות שהמערכת עובדת איתן ואם אתה רוצה להתקדם כדאי לך ללמוד איתה".

ללימודים בוקסנר יש עוד משמעות לדברי ביגמן: "דבר נוסף הוא שבוגרי וקסנר יוצרים רשת של בוגרים שהמטרה המוצהרת זה לייצר את החיבורים אחד במשרד הפנים, אחד בפרקליטות, אחד בצבא ואחד במשטרה והם עובדים יחד כי הם רוצים את עצמם כחיל חלוץ כזה".

מדוע לא ניהלו מכרז בין קרנות נוספות ועל מה קיבל אהוד ברק מיליוני דולרים מקרן וקסנר?

צפו בראיון המלא

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
8 חודשים לפני

docdroid . net / Arh542G
תמחקו את הרווחים
רוני אלשיך רצח את יהודה ותמר כדורי.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום