חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההתבטאות של נתניהו עלולה לגרום למשבר קואליציוני

דיון בממשלה אודות אלה הטסים לאומן בראש השנה הפך לסערה גדולה עקב התבטאות של רה"מ נתניהו על רקע הסכנה הנשקפת כתוצאה מהמלחמה באוקראינה

שתפו :

פלאש 90

״הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה״, כך אמר רה"מ נתניהו באותו דיון בממשלה. כוונתו הייתה שיש סכנה של ממש בנסיעה לאומן, על כן צריך להשמר יותר ולא לסמוך על הנס. דבריו פורשו כסוג של כפירה על ידי חרדים בעיקר ומאז מתחוללת סערה.

תגובת ש"ס: "הקב״ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם".

העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים ניסה להגן על דברי ראש הממשלה: "התפיסה האמונית על פיה "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו באירופה" היא עמדת יסוד מרכזית בתיאולוגיה החרדית והדתית בכלל. כל הפילוסופיה הדתית מלאה בזה".

אריה ארליך, עורך עיתון "משפחה" הביע זעם רב: "בלי קשר לנסיעה לאומן, כש"ראש המחנה האמוני" פוער את פיו בדברי כפירה חמורים והכל בהודעה רשמית מטעם לשכת רה"מ – כל תאוריית ישראל המתוקה קורסת כמגדל קלפים. במקום בו יש חילול השם ודיבור גס וחצוף כלפי שמיא – אין חולקים כבוד לביבי. חצוף ומחוצף, גס רוח. תתבייש, ביבי. אינך ראוי לאמוננו".
בהמשך הערב אף כתב: "הגיע זמן גנץ".

הסערה הזו מסתבר הייתה רק הפרומו לסערה שחוללו דבריו של ח"כ ישראל אייכלר מ"יהדות התורה": "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים. הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה "תכניות ההצלה", (כידוע מספר 'מן המיצר' של הרב וייסמנדל וספרי היסטריונים רבים כמו שבתי בית צבי, ש. תמיר ו'כחש' של בן הכט ועוד). חלק מהציונים אף קראו ליהודי הגטאות: "אבק אדם – שילכו לגורלם". גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי. רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים, מאז ועד הנה. סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד.
לאחרונה התגלו חדלונם ושפלותם של אלילי הכוח והכזב ומחדלי הממשלה, במלחמת יום הכיפורים תשל"ד. ה"גנרלים" לשעבר "המורדים" היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל. כשרואים מי היו הגנרלים, מבינים כי רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים".

אייכלר אף קשר את דבריו למצב הנוכחי במדינה:
"מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"צ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כאשר אתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם.
בתקופה שהטרור משתולל והרחובות בוערים צריכים להתפלל לשומר ישראל. אם לא זכות שומרי התורה, מזמן היתה מדינת ישראל מחוקה ממפת המזרח התיכון.
שומר ישראל ישמור שארית ישראל, האומרים שמע ישראל".

התגובות לדברי ח"כ אייכלר גרמו להתקוממות אפילו בתוך הקואליציה.

כתב המייסד והעורך של שבועון "כפר חב"ד", אהרן דב הלפרין:

"‏ההיסטוריה חוזרת? לפני 33 שנים, בזמן ממשלת שמיר, יזמו כמה עסקנים חרדים את מה שכונה לימים 'התרגיל המסריח'. העמדות של שמיר בענייני דת – הם טענו – מאד מקוממות. עדיף שפרס יהיה ראש ממשלה, כי יש לו יחס חם ומאד מכבד לדת ולמסורת.
הרבי מליובאוויטש נקט אז בצעד חסר תקדים, והתערב ישירות ברגע האחרון כדי לסכל את הקמת ממשלת השמאל.
הרבי הבהיר אז שאין לו שום התנגדות אישית למר פרס, אך הוא מתנגד בכל תוקף לעמדותיו ורואה בהן סכנה עצומה לעם ישראל. יתרה מזו: דווקא בגלל אהבת כל ישראל, כולל הדאגה לשלומו וביטחונו של פרס עצמו, אסור להקים ממשלה שפרס יהיה שותף בה, כי זו תהיה סכנה גדולה לכל יהודי בארץ.
באותם ימים נשבה כלפינו רוח לא נעימה, מקרב רבנים ואישים דגולים שלא הצליחו לרדת לסוף דעתו של הרבי. גם אלה שהבינו את התנגדותו של הרבי לעמדותיו המדיניות של מר פרס, היו מהם שתהו בקול אם אין הגזמה והפרזה בסכנה החמורה כל כך שהרבי מייחס להקמת ממשלת שמאל. אפילו ידידים אמיתיים שאלו בשיחות סגורות: על מה ולמה הרבי שובר פתאום את כלל הברזל שלפיו נהג ארבעים שנה – שלא להתערב כלל בענייני מפלגות – ובאופן הפומבי והעוצמתי ביותר מתערב בענייני מפלגות וקואליציות בישראל?
במשך שלוש שנים הרבי עמד על המשמר שלא יפילו את ממשלת שמיר, רק לאחר שנפל למשכב נפלה ממשלת שמיר על ידי מפלגות ימניות, ממשלת שמאל קמה, עשתה את אוסלו, ושינתה בבת אחת, לבלי הכר, את מצב היהודים בארץ הקודש.
כשהחלו לראות את התופת שהביא עלינו אוסלו – עמד הציבור הדתי והחרדי נדהם ומשתאה בהיווכחו עד כמה הרבי בעיניו הקדושות הרחיק ראות, והיה היחיד שצפה זמן רב מראש מה בדיוק עתיד להתחולל בעקבות הקמת ממשלת שמאל".
לקראת סוף דבריו, התייחס למצב כיום. "היום שוב יש עסקנים שרוצים להמליך את גנץ. ושוב בטענה שהוא 'מאד אוהד ומכבד את הדת והמסורת".
סיכם את דבריו בציטוט מהנביא ישעיהו:"עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום!"

בבוקר שלמחרת הסערה פירסם משרד ראש הממשלה הבהרה: ״ראש הממשלה נתניהו אמר בהערתו אתמול שאין לסמוך על הנס ואף ציטט את הציווי ״וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם״. כל כוונתו הייתה לפנות לחסידי ברסלב שיפנימו את הסכנה וינקטו באמצעי זהירות מתאימים כדי שיחזרו בשלום״.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
פריזי
פריזי
8 חודשים לפני

הם יבחרו בכסף. הם תמיד בוחרים בכסף.

שמעיה
שמעיה
8 חודשים לפני

נתניהו שגה בהתבטאות שלו – היה צריך פשוט לאמר: "ונשמרתם לנפשותיכם" לכל מי שרוצה לצאת לאומן.

שלומי
שלומי
8 חודשים לפני

החרדים צודקים שביבי בעצם מיישר קו עם השמאל הערב רב שהפך לנו את מדינת היהודים לכל אזרחיה על מנת להעלים את הסמן הדתי היהודי בדיוק כמו שהוא מיישר קו עם מתנגדי הרפורמה הדיקטטורים שעם כאלה אסור שתהייה פשרת כניעה ולשם ביבי מוביל אבל החרדים טועים שאומרים הגיע עת הערב רב גנץ קבלן הביצוע של המדינה הפלסטינית כאופציה מקומו של גנץ בכלא לכל ימי חייו על הסתה המרדה והפיכה כושלת לכן העם זקוק לאחד כמו בן גביר להנהיג שאוהב את מדינתו ללא סייג ולא צבוע כמו רוב הליכוד הרופס פעם אחר פעם דרך אגב ההיסטוריה של אייכלר היא הנכונה לכן היתה התנגשות בין ציונות יהודית דתית לבן ציונות מומצאת שבעד מדינת כל אזרחיה והעלמת האלמנט הדתי יהודי זה היה רצונם והם כשלו בוא בורא עולם תמיד הגן על העם היהודי

גיל
גיל
8 חודשים לפני

רוני אלשיך רצח את לשדוד את המיליונר יהודה כדורי, שלח עובדת לרצוח אותו ואת אשתו, והתעלל בבנים כדי שיודו ברצח. ועכשיו השב"כ ובית המשפט מסתירים את זה ומשקרים שדאעש רצח. תראו את ההוכחות שדאעש לא רצח:

תמחקו את הרווחים

docdroid .net / arh542g

Subs
Subs
8 חודשים לפני

סערה או לא סערה, אי אפשר כל פעם שיש וויכוח בתוך הקואליציה להכריז על משבר או על אפשרות למשבר. מי שאמר מה שאמר הוציא קיטור, גינה, כעס וכו׳, ועכשיו אפשר להתקדם הלאה. הרי כבר היינו בסרט הזה יותר מפעם אחת – לא רק בקואליציה הנוכחית, אלא גם בקואליציות קודמות. כשיהיה משבר אמיתי – כולנו נדע באמת.
ואגב, ״הגיע זמן גנץ״? באמת? כי לא ראית מה גנץ – זה שמשחק אותה ממלכתי, מתון ופשרן – עושה במדינה כבר שמונה חודשים? האיומים במלחמת אחים? ההסתה? השתיקה הרועמת אל מול פירוק, דריסת ורמיסת כל החוקים והנורמות (אלימות, התפרעויות, אנרכיה, תקיפת נבחרי ציבור מימין, איומים ברצח כלפי נבחרי ציבור ומשפחותיהם, סרבנות, פעולות לפגיעה בכלכלה, ביחסי החוץ, בביטחון ועוד שלל פשעים)? שלא לדבר על זה שגנץ לא ממש חובב את החרדים, בלשון המעטה? מותר ואף רצוי בדמוקרטיה למתוח ביקורת על ראש הממשלה, גם מבין תומכיו, אבל להכריז כזו הכרזה חסרת אחריות, זה כבר לא מובן לי, בלשון המעטה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום