חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אור יששכר על אוסלו: "ישראל צעדה ביודעין לתוך מלכודת"

אור יששכר, ראש מחלקת המחקר ב"ביטחוניסטים", יוצא עם אלעזר שטורם למסע בעקבות הסכמי אוסלו וטוען כי ממשלת ישראל של היום ממשיכה את אותה הקונספציה

שמואל אליהו
ויקיפדיה – לשכת העיתונות הממשלתית

אלעזר שטורם זוכר שמרבית הישראלים תמכו בזמנו בהסכמי אוסלו וכי הייתה התרוממות רוח כללית באותה התקופה, "אני זוכר איך חגגתי בעצמי את החתימה", הוא מודה.

אור יששכר, ראש מחלקת המחקר ב"ביטחוניסטים", טוען כי "אי אפשר לרמות את מי שלא רוצה שירמו אותו". הוא מבהיר שאוסלו הייתה תקוות שווא לסיום הסכסוך, וכי למרות שבזמנו הייתה תמיכה רחבה מהציבור למהלך. היום, בוודאות, הרוב מבין שזו הייתה שגיאה קשה.

יששכר טוען כי דרג ההחלטות צעד ביודעין לתוך מלכודת: "היה ברור שאם ערפאת היה עסוק בייצור טרור במשך 30 שנים – הוא כנראה לא יתחיל לייצר פתאום הייטק".

כשזה מגיע לשלום עם הפלסטינים, יששכר מסביר שאין לצפות למשחק סכום אפס, אך בזמנו פנו לפתרונות קצה בלי לתת מספיק משקל לאפשרויות הביניים. בסופו של דבר אוסלו לא סיפק לציבור את הציפיות שהוא טיפח הן ברמה הביטחונית והן בחזון הלאומי.

יששכר מוסיף ומתאר שהתפיסה ששלטה אז הייתה תפיסה פרוגרסיבית של מדכאים ומדוכאים, וכי המודל של אוסלו נשען על הרבה מהתפיסות שהובילו להתנתקות.

"אנחנו סיפרנו לעצמנו סיפור שונה לחלוטין ממה שהפלסטינים סיפרו לעצמם. מהרגע הראשון ערפאת לא התכוון לקיים את ההסכם, כולם ראו את התרמית של ערפאת חוץ ממי שהתעקש לא לראות את זה".

למה ישראל לא חיסלה את ערפאת לאחר האינתיפאדה הראשונה?

מה ההבדל בין אוסלו א' ל-ב'?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
1 שנה לפני

למה צריך את הפרשנים בגרוש האלה שממציאים סיפורים. איפה הביוגרפים האמיתיים? את אלו צריך לדברר, לא את החולמים להיות משפיעני רשת.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום