חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוני בן-מנחם חושף פרטים מזעזעים מהדרישות של סעודיה עבור נורמליזציה

העיתונאי יוני בן-מנחם בראיון על עתיד הסכם הנורמליזציה עם סעודיה שמכיל מספר סעיפים מסוכנים לישראל

שתפו :

חילופי האש במחנה הפליטים הפלסטיני בלבנון (צילום מסך: רויטרס, טוויטר)

במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה שבדרום לבנון פרצו עימותים חדשים בין פלגים יריבים. זאת לאחר שרק בחודש שעבר הושגה הפסקת אש לאחר גל קרבות שגבה את חייהם של 13 פעילי פת"ח והקבוצות האסלאמיות הקיצוניות.

העיתונאי והמזרחן יוני בן-מנחם מסביר כי הרקע לעימותים הוא הגעת קבוצות טרור מסוריה ללבנון שהתנחלו במחנה הפליטים ומנסות להשתלט עליו ולדחוק החוצה את תנועת הפת"ח ששולטת בו.

ממשלת לבנון כמו גם חיזבאללה אינם מתערבים בנעשה במחנה וזאת על פי הסכם שקובע כי אש"ף אחראי על השליטה במחנות הפליטים במדינה.

נושא נוסף שעלה בראיון הוא הנורמליזציה עם סעודיה. בן-מנחם מבהיר כי מדובר בהסכם חשוב – אך לא בכל מחיר. על פי פרסומים והדלפות, ההסכם כולל מספר סעיפים מסוכנים למדינת ישראל.

סעודיה מציבה בפני ארה"ב שלושה תנאים: קבלת כור גרעיני למטרות אזרחיות, דרישה למערכות נשק מתקדמות מארה"ב וברית הגנה מהאמריקאים במקרה של תקיפה איראנית, וכן הקמת מדינה פלסטינית צבאית שבירתה תהיה מזרח ירושלים.

"אסור לנו לוותר בנושא הגרעין", מבהיר בן-מנחם, "זה עניין קיומי למדינת ישראל ופתח למירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון". גם בנוגע לוויתורים לפלסטינים הוא נחרץ שאסור לישראל להכנע.

בן מנחם מוסיף כי לא יקרה שום אסון אם הנורמליזציה תדחה  עד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב. מה גם שיש הגורסים כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן-סלמאן אינו מעוניין לתת את ה"מתנה" הזו לביידן והוא מעדיף נשיא רפובליקני.

צפו בראיון המלא

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל
גיל
8 חודשים לפני

חיות והיועמשית הנאציות נותנות לרוצחת סדרתית להיות חופשיה, רק כדי להסתיר שרוני אלשיך העסיק אותה כשומרת במכוני ליווי שהוא הקים למטרות סחיטה.מחק את הרווחיםdocdroid. net /Arh542G

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום