חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אזהרה: כך משתלטת הרשות הפלסטינית על אתרי מורשת יהודיים נדירים

אונסק"ו הכריזה על תל יריחו כאתר מורשת פלסטיני, שיראל ללום נהיר, עיתונאית ערוץ 14, חושפת תוכנית להחרבת אתרים יהודיים באיו"ש

שתפו :

לאחרונה הכריז ארגון אונסק"ו על תל יריחו כלא פחות מאשר אתר מורשת פלסטיני. יש לציין שמדובר באתר שנושא בחובו ערכים היסטוריים נדירים שלטענת החוקרים, חלק מהשרידים נותרו עוד מתקופת יהושע בן נון והכניסה לארץ ישראל.

"אנחנו עסוקים בכל כך הרבה דברים אחרים שהמורשת שתשאר לנו פשוט לא מעניינת וכך אנחנו מפסידים קרב אחרי קרב בנושא הזה", אומרת שיראל ללום נהיר, עיתונאית ערוץ 14, בשיחה עם דביר ידעי.

 

Elad Tzur

 

אתר נוסף שעומד בפני סכנת השחתה על ידי הרשות הפלסטינית הוא מזבח יהושע בהר עיבל שבשומרון. ללום הייתה זו שחשפה לפני כשנה את התוכנית של הרשות להקים שכונה על גבי אחד מאתרי המורשת החשובים והעתיקים ביותר בארץ.

ללום נהיר מספרת על הניסיונות לשמור על מזבח יהושע מפני המשחיתים הערבים ואומרת כי "לשים חיילים זה פלסטר. מה שהגן על המזבח עד לא מזמן זו החווה של משולמי שצה"ל פינה מספר פעמים. משולמי לא הצליח לשמור על ההאחזות בקרקע, התיישבות קבועה יהודית זה מה ששומר בסופו של דבר".

במהלך השיחה היא מציגה אתר מורשת עתיק אחר שנחרב בינתיים למרות כל ההבטחות. "צריך לעשות צעדים עכשיו", היא מתריעה בפני מקבלי ההחלטות.

צפו בשיחה המלאה.

להרשמה לסמינר TOV בסוכות:

https://bit.ly/RamonTov

 

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום