חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עו"ד אילן בומבך שייצג את הממשלה בדיון הסבירות: "בג"ץ הרבה פחות קיצוני מהיועמ"שית"

עו"ד אילן בומבך הבהיר לשופטי בג"ץ במהלך הדיון על עילת הסבירות כי הם מתיימרים לקבוע לעצמם את סמכותם תוך ביטול כוחה של הכנסת - "זה חסר תקדים ואני נבוך מהתגובה של היועמ"שית"

שתפו :

עו"ד אילן בומבך, המייצג את הממשלה בדיון בבג"ץ בנושא צמצום עילת הסבירות, אומר כי הממשלה התחבטה בשאלה האם בכלל להגיע לדיון ובסופו של דבר החליטה להופיע ולהיות מיוצגת כדי לטעון את טענת חוסר הסמכות של בג"ץ בעניין, זאת בנוסף לשלושה ייצוגים שהיו לכנסת, "אלמנט המחאה – אם היא לא הייתה מגיעה – היה מתפוגג ולא היה נראה בפסק הדין".

 

Photo by Avshalom Sassoni/Flash90

עו"ד בומבך מזכיר כי אהרון ברק מנסה כבר מ-2011 להפוך את מגילת העצמאות למקור סמכות עליון לכנסת, אך אין לכך שום אחיזה בחוק. יתרה מזאת, בשורה ארוכה של פסקי דין נקבע כי החוק תמיד גובר על הכרזת העצמאות – בוודאי כשמדובר בחוק יסוד.

השופט נעם סולברג טען בעבר שאי אפשר לסמוך על השופטים שיוכלו להבדיל בין חוסר סבירות לחוסר סבירות קיצוני. גם שופטים אחרים יצאו נגד הסבירות ונגד ההכלה המובהקת שלה במשפט הישראלי. למרות זאת, בית המשפט לא יישם את הדברים בפסקי הדין שלו, ולכן הכנסת הרימה את הכפפה ועשתה זאת בחקיקה.

"אין שום מדינה במצב שלנו – ללא חוקה – שהשופטים בה מרהיבים עוז לבטל חוקי יסוד", מדגיש עו"ד בומבמך, "והכי מדהים זו עמדת היועמ"שית – היא הרבה יותר קיצונית מהעותרים ומבג"ץ ואני נבוך מהתגובה שלה לבטל חוקי יסוד".

במהלך הדיון העלה בג"ץ חששות מפני תרחישי קיצון בהם הכנסת תפעל בניגוד לסמכותה. עו"ד בומבך הבהיר בתגובה כי הכנסת מעולם לא הייתה קרובה לתרחישים הללו, "אני חושש הרבה יותר מכך שהשופטים יפעלו בניגוד לרצון הריבון".

צפו בראיון המלא

לתרומה לקמפיין של ראש יהודי: https://bit.ly/TovRoshYehudi

 

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני

הפרקליטות בישראל וארה"ב ארגון פשע
docdroid.net/sMv1KDN

יוסף
יוסף
7 חודשים לפני

לשופטים אין סמכות לגעת בחוקי היסוד כי כל מציאותם היא מחוק יסוד נבטל חוק יסוד השפיטה ולא צריך שופטים

חנן
חנן
7 חודשים לפני

אתה צודק עו"ד בומבך אני מאמין ששופטי בג"צ המטורללים חגגו במשתה לפני הדיון, הם היו זחוחים, רומזים אחד לשני במבטים וציחקוקים ממש כמו שיכורים מכוח, אבל הם לא קולטים שהציבור כבר בעט בהם, הם לא מעניינים את הציבור שבז להם ולא נותן בהם אימון, בעיניי הם מנוולים ושפלים.

גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני
גיל ט
גיל ט
7 חודשים לפני

מיארה פושעת פלילית
https://www.docdroid.net/sMv1KDN/document

אורה שי
אורה שי
7 חודשים לפני

אפשר להתפלפל עד המאה הבאה. השורה התחתונה היא שהכנסת והממשלה צריכות להוכיח מי כאן השולט ולדחות את פסיקות בג"צ בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות והתיקון לחוק הנבצרות מהסיבה שהן ניתנו בחוסר סמכות.
סנונית ראשונה שתבשר את הבאות.

אילן
אילן
7 חודשים לפני

ותעביר ממשלת זדון מן הארץ, השיבה שופטנו כבראשונה, בגצ מושחת עם יועמ"ש שצריכה לעוף הביתה!

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

7
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום