חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם יהודים שחיים באיראן מגיעים לישראל כדי לרגל?

האם צריך לחשוד ביהודים שמגיעים מאיראן? מדוע באיראן מיטיבים עם היהודים במדינה ומדוע לאמריקנים יש אינטרס להגיע להסכם גרעין מול איראן או שלום מול סעודיה? צפו בראיון עם החוקר הבכיר, אליהו יוסיאן

שתפו :

יהודי תושב איראן בעל משפחה בישראל, עוכב לחקירה בנתב"ג על ידי השב"כ, בחשד לריגול עבור איראן. בכליו של החשוד נתפסו קופסת טישו שנועדה להסליק אמצעי צילום, טלפונים ניידים וכסף. בחקירתו בשב"כ הודה החשוד כי הוא משתף פעולה עם גורמי ביטחון בטהרן וקיבל מהם משימות ריגול. במהלך הגעתו לישראל התבקש לבצע איסוף מידע על כתובות בישראל שאותן אמור היה לקבל ממפעילו האיראני לאחר כניסתו.

חוקר המזרח התיכון ואיראן, זוכה פרס בטחון ישראל, אליהו יוסיאן לא מתרגש מהאירוע עצמו אבל טוען שצריך לשים לב לנקודה אחת בפרסום הזה: "המשטר האיראני רוצה לבדוק את גבולות הגזרה של מדינת ישראל. האם יש פיקוח רציני? באיזו תדירות ומהם הגבולות של ישראל. הציוד היה מצ'וקמק וישן אבל צריך להיות עירני לגבי הפוטנציאל הטמון באירוע בכל הנוגע ליהודי איראן, הלחצים שעליהם, ההצעות שהם יכולים לקבל בכל הנוגע לביטחון מדינת ישראל".

יוסיאן מספר, גם מניסיונו האישי כי השלטון לא מצר את חיי היהודים באיראן: "השלטון יודע שכשיהודי יוצא מאיראן לתורכיה סביר להניח שאחרי תורכיה הוא מגיע לישראל.  ההורים שלי היו פעמיים שלוש בארץ וחזרו כשאני הייתי ילד. הם לא מציקים ליהודים באיראן כדי לא להתפס כאנטישמיים. למה להשקיע ב-9000 או 15,000 יהודים כמו שטוען המשטר, שלא מזיקים?"

בתשובה לשאלה מדוע האיראנים מקנים מקום בפרלמנט האיראני לנציג היהודים הוא מספר: "יש גם לנוצרים כסא אחד, וגם לארמנים יש כסא אחד, וגם לאשורים יש כסא אחד בשביל לתת ייצוג. כדי לשווק לעולם שלמרות שלאוכלוסיה הזו יש כמה אלפים אני מכבד את הדת שלהם ונותן להם ייצוג בפרלמנט. יהודי איראן יכולים להתעשר כמה שהם רוצים, לצאת לאן שהם רוצים ומתי שהם רוצים. הם גם יכולים להוציא את כספם ורכושם מתי שהם רוצים. אין מניעה בגלל יהדותם. לכן במובן הפרט, יש להם ביטחון, יש להם חיים שקטים ועושר. השאלה היא כמה אושר יש להם?"

מדוע המהפכה האיסלמית גרמה לפחות התבוללות באיראן?
האם יהיה הסכם גרעין חדש?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

להתנדבות בתמלול:

https://bit.ly/TimlulTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום