חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף גרשון הכהן: "זו תהיה מלחמה ארוכה עם פוטנציאל להיות איזורית"

המזרחן יוני בן מנחם והאלוף במיל׳ גרשון הכהן דנים בסוגיה של השפעת ההתקפה של חמאס על היחס בין ישראל לבין מדינות האיזור, הכניסה הקרקעית והשבויים

שתפו :

התקפת הפתע על ישראל בעיצומו של החג היכתה את ישראל בטלטלה גדולה.

בראיון משותף של המזרחן יוני בן מנחם והאלוף במיל' גרשון הכהן הם דנו על ההשפעה של ההתקפה על היחסים של ישראל מול מדינות ערב, האפשרויות לכניסה קרקעית וסוגיית השבויים.

פלסטינים על הריסות מבנה שנהרס בהפצצה ישראלית על ח'אן יונס, צילום: יוסף מוחמד / פלאש 90

 

 

 

יוני בן מנחם התייחס לחשיבות שיש בהתנהלות מול חמאס לגבי היחס שיתנו לנו המדינות השכנות שלנו: "מדינות ערב המתונות עוקבות בדאגה אחרי מה שקורה ומודאגות מההצלחה של חמאס כי הן לא רוצות את ישראל חלשה מול חמאס. זהו ארגון שכל המשטרים הערבים שונאים אותו כי הם חלק מהאחים המוסלמים. הם כמובן לא יגידו שהם רוצים שישראל תנצח ותוריד את החמאס כי הם יודעים שעד למלחמה הנוכחית גם ישראל הסתפקה בסבבים מול חמאס ואח"כ העבירה לו כספים או נתנה אישורי עבודה. ישראל שילמה שוחד במשך השנים כדי לקבל שקט והתברר שזה לא הוריד את המטרה האמיתית של חמאס שהוא השמדת יהודים".

האלוף במיל' גרשון הכהן אומר כי המנהיגות הישראלית צריכה להבהיר לעם את מה שצפוי לנו: "מדינת ישראל נבחנת על ידי כל עמי האיזור. מדינת ישראל נמצאת במציאות שאם היא לא הבינה שהיא מחויבת להכנס למלחמה ארוכה, לא משהו קצוב מראש, בלי הבטחה לחזור מהר הביתה – אין לה זכות קיום. אנחנו בשידוד מערכות. עכשיו צריך לתת נאום מהסוג של צ'רצ'יל, כל מה שהכרנו עד היום הסתיים. כי חיזבאללה בתמונה, יו"ש בתמונה והערבים אזרחי ישראל בתמונה וכל זה עומד למבחן".

לדעתו של אלוף במיל׳ גרשון הכהן כניסה קרקעית תהיה בלתי נמנעת: "בלי גישה קרקעית לא ניתן להגיע לראשי החמאס לחיסול ממוקד של חמאס. בנוסף לכניסה קרקעית, הוא לאו דווקא בעד לכבוש את עזה אלא לטלטל את תחושת הביטחון שיש להם במרחב המוגן שאליו כביכול אנחנו לא נכנסים. במשך 15 שנה התרגלנו אליהם ובנינו ממ"ד וכיפת ברזל, הם התרגלו להפצצות של חיל האוויר. מה שקרה עכשיו זה טלטול של המרחב שלנו ואת זה אנחנו צריכים לעשות להם. זו תהיה מלחמה ארוכה עם פוטנציאל להיות אזורית".

איך אמורה ישראל להתנהל בנוגע לאזרחים השבויים בעזה?

צפו בדיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
ששי
ששי
7 חודשים לפני

נבאי הבעל
אים הייתם נאמנים לתפקיד שלכם בשרות הצבא
הכל היה בסדר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום