Search
Close this search box.

נס גדול: בליל שבת חוסלו שלושה מחבלים בדרך לפיגוע

בשעה 1:00 (ו') התקבלה הידיעה על שלושה מחבלים בדרך לפיגוע, תוך חצי שעה כוח מהימ"מ חיסל אותם; ארבעה לוחמים נפצעו

שתפו :

ימ"מ
Tomer Shunem Halevi/Flash90

בליל שבת (ו') התקבלה "ידיעת הזהב" מהשב"כ על חוליית מחבלים, בתוך חצי שעה צוות הימ"מ איתר את החולייה וחיסל אותם כאשר אלו פתחו לעברו באש. ארבעה לוחמים מהצוות נפצעו באורח קשה עד קל. שלושה כבר שוחררו לביתם. אך סגן ניצב ש', מפקד פלגה בימ"מ נפצע באורח קשה ומורדם בבית החולים רמב"ם. סנ"צ ש', השתתף בתפיסת המחבלים שרצחו את דביר שורק, אחראי לתפיסתם של המחבלים שברחו מכלא גלבוע והיה שותף למשימות רבות עבור ביטחון מדינת ישראל. הוא בן 43 נשוי ואב לשלושה ילדים מיישוב בדרום הארץ.

המשטרה חשפה פרטים חדשים מהחיסול הדרמטי בליל שבת. כח הימ"מ התקיל את החולייה בכפר עראבה עם כוחות סמויים וגלויים, ובעת ניסיון מעצר הרב המבחלים פתחו באש כבדה לעבר הלוחמים. הלוחמים השיבו בירי וחיסלו את שלושת המחבלים סאיב עבאהרה, חליל טוואלבה וסיף אבו לבדה, שלפי השב"כ תכננו כאמור פיגוע "בטווח זמן מיידי", וביצעו פיגועים אחרים בעבר.ברכבם של החוליה נתפסו אמצעי לחימה רבים, בהם נשקים ורימונים. בשב"כ הגדירו את המחבלים כ"פצצות מתקתקות", אולם לא הכירו מידע ספציפי על מתווה הפיגוע שהם מתכננים. לפי אחד התרחישים שעלה במערכת הביטחון היה שהם ניסו לחדור לשטח ישראל עם מכוניתם במטרה לבצע פיגוע ירי.

המחבלים מגנין

מדובר צה"ל נמסר כעת כי צה"ל ושב"כ עצרו מחבל נוסף הקשור לחוליית המחבלים שחוסלה הלילה. לפני זמן קצר, במסגרת פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, לוחמי יחידת דובדבן ושב"כ עצרו את המחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו במהלך הלילה ע"י לוחמי ימ"מ ושב"כ. ‏המעצר בוצע לאור יום ועל פי הערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החוליה באמצעות פיגוע נוסף. בנוסף, לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו. חשודים נוספים נעצרו במהלך פעילות הכוחות הלילה.

בצאת השבת פנה שר הביטחון, בני גנץ, לאוכלוסיה הפלסטינית ביהודה ושומרון וברצועת עזה לרגל תחילת חודש הרמדאן שהחל היום. בדף הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן (״אלמונסק״), אמר השר גנץ כי מדינת ישראל לא תשלים עם מתקפות טרור בשטחה וכי בימים אלו מערכת הביטחון בוחנת אילו צעדים ניתן יהיה לאפשר לאוכלוסיה הפלסטינית בימי הרמדאן, תוך שמירה על צרכי הביטחון.

״בפתחו של חודש הרמדאן אני מבקש לאחל רמדאן כרים לכל הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה. לצערי אנחנו נמצאים בתקופה קשה של מתקפות טרור על אזרחי ישראל – מציאות שלא נוכל להשלים איתה, ואנו פועלים מולה בעוצמה ובנחישות. אנחנו בוחנים בימים אלו איזה צעדים נוכל לממש לקראת הרמדאן – בכדי לאפשר לכם לחגוג את החג בצורה הטובה ביותר, תוך שאנו שומרים קודם כל על הביטחון. בתקופה האחרונה אנו מקדמים בתיאום עם הרשות הפלסטינית שורה של מהלכים שנועדו לשפר את איכות החיים והכלכלה ביהודה ושומרון וברצועת עזה – מהלכים שהטרור מאיים על היכולת לקדם אותם, ושנוכל להמשיך ולעבוד עליהם רק אם יחזור השקט ותחזור  היציבות הביטחונית. אנחנו רוצים בכך, אני בטוח שגם רוב הפלסטינים מעוניינים בכך. ברוח הזו, אני מאחל לכולנו שהחג הקרוב יהיה חג של שלווה, של נחת עם משפחות ושל בריאות. כול עאם ואינתו בח'יר״.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום