Search
Close this search box.

משטרת ירושלים שוקלת להרחיק את יו"ר תנועת "חוזרים להר" מהעיר העתיקה

יו"ר תנועת "חוזרים להר" הגיש בקשה כחוק לקיים הקרבת קורבן פסח בהר הבית; בתגובה משטרת ישראל שוקלת להרחיקו מאיזור ההר

תגיות

שתפו :

צילום: רפאל מוריס ,יו"ר תנועת חוזרים להר

נמשכת התעמרות המשטרה בפעילי הר הבית. יו"ר תנועת "חוזרים להר" רפאל מוריס הגיש למשטרת ירושלים בקשת רישיון להקרבת קרבן פסח בתאריך י"ד בניסן, ערב חג הפסח. הבקשה הוגשה בשם תנועת "חוזרים להר", שעניינה גאולת הר הבית ובניית בית המקדש.

בטופס הבקשה ציין מוריס כי "המצווה להקריב קורבן פסח היא רק ביום זה ואינה שייכת בזמן אחר. מצווה זו חשובה משום שבזכותה נגאל עם ישראל ממצרים. מי שמבטל מצווה זו מתחייב בכרת".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%a9%d7%94%d7%95%d7%aa%d7%a7%d7%a3-%d7%a2%d7%9c-%d7%99%d7%93%d7%99-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%a8%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%93/

בתגובה לבקשה קיבל מוריס הזמנה לקיום שימוע בה נכתב: "אבקש להביא לידיעתך כי מפקד פיקוד העורף שוקל להטיל עליך מגבלת הרחקה משטח הר הבית והעיר העתיקה למשך חודשיים. זאת, על רקע מידע רגיש שהוצג לו על ידי גורמי הביטחון, המצביע על כך שיש בפעילותך כדי לסכן את ביטחון המדינה והציבור".

במכתב טוענים כי "ממידע עדכני מוכר כי בכוונתך לממש פעילות בפרובוקציה העשויה להשליך על המצב הביטחוני בהר הבית והעיר העתיקה, בדגש על תקופת הרמדאן וחג הפסח".

עוד מוסיפים במשטרה, כי "מוכר כי השתתפת בעבר במספר פעולות פרובוקציה למול הר הבית. לדוגמא, כוונה לכניסה מסוערבת להר הבית דרך שערי המוסלמים וניסיונות הברחת גדיים לשם הקרבת קורבן פסח". "לאור האמור, מוערך כי קיים סיכון ביטחוני מכניסתך לשטח העיר העתיקה והר הבית כמפורט בצו".

רפאל מוריס מסר בתגובה: "הודעת אלוף פיקוד העורף היא תסמין נוסף לרפיסות נגד הטרור ולכניעה ולאיומים של גורמים אסלאמיים המסיתים לטרור. נראה כי גורמים מדיניים מנסים לנצל את אירועי הטרור בכדי למנוע פעילות חוקית למען שיבת ציון ובניית המקדש התקועה להם כמו עצם בגרון".

זאת לא פעם ראשונה שבתנועת "חוזרים להר" עולים לכותרות. בתיעוד שהגיע לפני מספר חודשים לחדשות 13, נחשפה תשתית של פעילי תנועת "חוזרים להר" שמתחזים לערבים כדי לפתוח בפניהם את האפשרות לעלות להר הבית בחופשיות ומכל השערים. דבר השונה מעליית יהודים להר הבית שמתאפשרת רק בחלק מהימים ובשעות מסוימות, ועם הגבלות על התפילה ועל התנועה ברחבי הר הבית. בעקבות החשיפה, נעצר יו"ר תנועת חוזרים להר ועוד מספר פעילים. יום למחרת שחררה אותם שופטת בית משפט השלום בירושלים בתנאים מגבילים.

פנינו לדובר צה"ל לקבלת תגובה, היא תתפרסם לכשתתקבל.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום