חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במשטרה נערכים לקראת חג הפסח – הדגש הוא על מקומות עם קהל רב

בכירה במשטרה בתדרוך לכתבים אמרה כי המשטרה העלתה כוננות במקומות מועדים לפורענות והחשש הוא מפני הבאות, החג המתקרב

תגיות

שתפו :

עיר העתיקה בירושלים
Photo by Olivier Fitoussi/Flash90

בשיחה עם עיתונאים, אמרה היום (ב') ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, כי "אנחנו מייצרים כוח במרכזים הגדולים ורוצים להנכיח עצמנו עם סירנות ואורות מהבהבים בכל מקום כי זה מרתיע, דבר כזה יכול לדחות אנשים שרוצים לפגע". בר צבי הוסיפה, "כל הכוחות שלנו פרוסים – הדגש שלנו הוא על מרכזי בילוי, קהל, שווקים תחנות הסעה, ריכוז חיילים, מוסדות חינוך ובתי ספר".

במהלך דבריה ציינה כי קיים שיתוף פעולה ושילוב זרועות של המשטרה יחד עם השב"כ ועם שאר כוחות הביטחון. היא הוסיפה שהמשטרה נמצאת בדריכות גבוהה מאוד נוכח שורה של אירועים שאילצו אותם ומודיעין שמבחינתם לא שלם. "אנחנו מייצרים נוכחות מקסימלית וטווח תגובה קצר ביותר. בתקופה הזו אנחנו חופפים עם חג פסח שעומד להתחיל עם תפילות יום השישי של רמדאן, ועוד מועדים משמעותיים".

מהומות בשער שכם
המהומות אתמול בשער שכם. קרדיט צילום: דוברות המשטרה

לנוכח אירועים אלה "המשטרה ביטלה כמעט לחלוטין את ההכשרות והאימונים, אנחנו מתגברים את השטח גם בשוטרי המטה". היא הוסיפה כי "יש לנו מפקדות משימתיות בכל מחוז שעומדות כדי להגיב לאירועי הפרות סדר רב מידתיים במידה ויקרו. כל היחידות המיוחדות שלנו מופעלות לטובת הבט"ש פח"ע – ימ"ס, ימ"מ ויחידה 33. אנחנו ממקסמים את מערך המתנדבים. מפעילים הכי הרבה שאנחנו יכולים. קוראים לציבור להגיע ולהתנדב למשמר האזרחי. במשטרה חסרות ידיים עובדות. בנוסף במיצוי הסד"כים, העברנו פלוגות מאיו"ש לתוך תחומי ביטחון הפנים ויש לנו 15 פלוגות הכשרה, 1,300 חיילים קרביים שמשתלבים עם המסגרות שלנו ופועלות בתוך מערכי הביטחון השוטף".

עם זאת, רמ"ד מבצעים במשטרה אופיר בינדר בדיון משותף של ועדת החוץ והביטחון והוועדה לביטחון הפנים על המצב הביטחוני ועל היערכות לרמאדן אמר כי "אנחנו בפער של 4,000 שוטרים ממה שאנחנו זקוקים לו. המפכ"ל הציג תוכנית של הוספת 5,000 שוטרים וקיבלנו רק 1,000".

https://tovnews.co.il/%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%a0%d7%98%d7%96%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%99/

לגבי סגר בשטחים, המשטרה סבורה כי אין מקום להטלתו. "אין סיבה לסגר, פועלים יכולים לצאת לעבודה. לא נכון כרגע למנוע את הדבר הזה, בטח לא על רקע רמדאן", אמרה בר צבי. "אם וכאשר נרגיש שאנחנו נדרשים לכלי המחמיר הזה, אז נבקש. בשלב הזה לא ביקשנו סגר ויש קונצנזוס כללי בעניין הזה, סגר כרגע לא עומד על הפרק".

גם ראש חטיבת מודיעין, תת ניצב קובי זריהן, התייחס למצב ברקע גל הטרור ורמדאן. "כל האירועים שחווינו בשבועיים שלושה האחרונים הם פועל יוצא של אווירה שהלכה והתלהטה לאורך זמן – הרמדאן מהווה את המוקד המרכזי". הוא מוסיף כי "הלהט הדתי הזה ביחד עם התחושות הלאומיות והטריגרים הנוספים שתמיד קיימים – הם אלו שבסופו של דבר מביאים לפיק גבוה של אירועי הפרות סדר ופח"ע בטרום רמדאן ובמהלכו". זריהן מדגיש "לצערי טרום רמדאן הזה חווינו שלושה אירועים משמעותיים שהביאו להתלהמות והתלהטות הרוחות של כל הצדדים שהם רלוונטיים לייצור של האווירה ושל המצב. אנחנו נמצאים במתח מאוד גדול ובפיק משמעותי. יש היערכות גדולה מאוד".

 

המהומות אתמול בשער שכם. קרדיט צילום: דוברות המשטרה

דברים אלה נאמרו לאחר שאתמול (א') התרחשו מהומות בשער שכם לאחר ביקורו של שר החוץ, יאיר לפיד. מדוברות המשטרה נמסר אתמול: הערב בזמן ששוטרים רבים פועלים לאפשר לציין את חודש הרמדאן ולהגיע לעיר העתיקה בירושלים ולהר הבית בבטחה, החלו הפרות סדר באזור שער שכם, כשמפרי סדר החלו בידויי בקבוקים, אבנים לעבר השוטרים. במשטרה קראו לציבור לציין את חודש הרמדאן כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מאלימות והפרסות סדר מכל סוג שהן.

חבר הכנסת, איתמר בן גביר, צייץ בטוויטר על המהומות בשער שכם: "אתם זוכרים את לפיד שצעק שאני מצית את המזרח התיכון? הקמתי לשכה בשמעון הצדיק יש שם שקט, עליתי להר הבית ועבר בשלום. הוא "סייר" בשער שכם מהומות כל הלילה. העניין פשוט: מי שמפגין נחישות ואומץ הפורעים מכבדים אותו. ומי שמפגין חולשה – הם נכנסים בו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%9b%d7%91%d7%a8-%d7%a9%d7%97%d7%a8%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%91%d7%9c-%d7%94%d7%91%d7%90-%d7%a1%d7%a7%d7%99/

ראש השב״כ והשר לשעבר, ח״כ אבי דיכטר התייחס למצב בוועדת החוץ והביטחון. הוא אמר כי "אי אפשר להשתית ביטחון ישראלים על פוקסים! כשמדברים על לחימה בטרור צריך להוריד את כל המתגים: מתג גדר הביטחון, מתג ההרתעה באיו״ש, מתג הטיפול במסיתים נגד ישראל דוגמת שייח׳ ראיד צלאח וסגנו כמאל ח’טיב. שניהם בכל מדינה מתוקנת, היו נשלחים לכלא על הסתה והמרדה. אם בתי המשפט לא יירתמו לקבוע עונשים רציניים כפי שקבוע בחוק, לא יהיה מנוס בכנסת מלקבוע עונשי מינימום בחקיקה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום