חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההחלטה המפתיעה של קנצלר גרמניה

גרמניה פתחה בעבר את שעריה להמונים בכללם גם פלסטינים מעזה. מה החליט קנצלר גרמניה ומה דורשת שרת הפנים?

שתפו :

שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

שער העיתון הגרמני, "דר שפיגל", בפרסום לא שגרתי שכותרתו: ״אנחנו צריכים להתחיל לגרש בקנה מידה גדול את האנשים שאין להם את הזכות להשאר בגרמניה״, אומר קנצלר גרמניה.

כל זאת על רקע המהומות הפלסטיניות ברחובות גרמניה, הקנצלר מבטא בהצהרת כוונות מאוד חריפה את מדיניות ההגירה וקליטת הפליטים המתוכננת של מדינתו.

עוד הוסיף קנצלר גרמניה בראיון ל"דר שפיגל" כי הדבר צריך להעשות "בצורה פשוטה יותר ומהירה יותר".

מוקדם יותר קראה שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, לגרש את תומכי חמאס מהמדינה. "אם הדבר אפשרי, אנו חייבים לעשות זאת", אמרה פזר בתום פגישה עם בכירי המשטרה. "רשויות הביטחון שלנו מפנות כעת תשומת לב גדולה אף יותר לחוגים האסלאמיסטיים".

עוד הוסיפה, "אנחנו נילחם בתעמולה של חמאס ברשתות" ודרשה הבהרות מהקהילות המוסלמיות. "אני מצפה לגינוי ברור מצד הקהילות נגד האלימות של חמאס".
בהצהרה לתקשורת המשיכה ננסי, חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה, בקו התומך בישראל בו נקטה ממשלת גרמניה מתחילת הלחימה.
סוגיית הקיצוניות האסלאמית הפכה לבוערת במיוחד באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, לאחר שבשבוע שעבר צוירו סמלי מגן דוד על בתי יהודים במדינה.

העיתונאי שגר בברלין אסף אוני מסביר מהו הרקע לדברי הקנצלר. "שולץ מודע לבעיה הגדולה של ההגירה הלא-חוקית באירופה: קל יחסית להכנס, קשה מאוד לגרש. בתי המשפט הפכו את גירוש מי שבקשות המקלט שלהם נדחו למסובך עד בלתי אפשרי (אלא אם כן יש תיק פלילי).

יש בגרמניה לדעתי 350-400 אלף דחויי-בקשות-מקלט שגרים במדינה, והם אף זכאים לביטוח רפואי".

תזמון דבריו לפי אוני אינו מקרי. "הוא מנצל בין היתר את קו השבר שנוצר בציבור הגרמני בנוגע לאנטישמיות של הפליטים כדי להקשיח מדיניות". הערכה של אוני: "הניחוש שלי – לא יצליח. אולי הוא בונה על כך שהדיבורים יעזרו לו".

תמיכה נוספת הגיעה מכיוון שר ההגנה הגרמני, בוריס פיסטוריוס, אשר ביקר בגבול המתחמם עם לבנון והזהיר את  חיזבאללה שלא לפתוח חזית נוספת בצפון. כמו כן, הביע תמיכה במאבק של ישראל מול חמאס:

 

 

בגרמניה אף הביעו הזדהות עם ישראל במספר מגרשי כדורגל בשבת האחרונה. שחקן נבחרת ישראל בכדורגל, דניאל פרץ שמשחק כיום בבאיירן מינכן לא יכול היה לעצור את הדמעות.

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום