חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוני בן מנחם: "האם נסראללה יצטער שוב?"

מדוע נסראללה לא הצטרף למלחמה מול ישראל יחד עם חמאס ומה יגרום לו לשנות את דעתו? המזרחן יוני בן מנחם מסביר את תמונת המצב בציר הרשע

שתפו :

לראשונה מפרוץ המלחמה, ואחרי שלושה שבועות רצופים של חילופי אש גם בצפון, ינאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי. נסראללה ינאם בטקס הוקרה ל"שאהידים שמתו בדרך לירושלים". נסראללה לא נראה בציבור מתחילת המלחמה, מלבד תמונה אחת בביירות לצד מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה ובכיר חמאס סלאח אל-עארורי.
המזרחן יוני בן מנחם בראיון להדר מילר מסביר מדוע נסראללה לא הצטרף עד עכשיו ללחימה על פי תוכנית המלחמה הרב זירתית: "קשה לדעת מה כוונותיו, מכיוון שחסן נסראללה וגם איראן שומרים על עמימות. למרות שהם עומדים מאחורי התקפת החמאס הם מנסים להראות שהם בכלל לא קשורים לזה והם באים לסייע לבני בריתם. הם יילחמו ברצועת עזה עד החמאסניק האחרון אבל הם לא ישלחו סיוע של חיילים לשם"."חיזבאללה שומר על עמימות ונסראללה שומר על הקלפים קרוב לחזה", אומר בן מנחם ומספר כי "הוא נפגש עם זיאד אל-נחלה מזכ"ל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ועם סלח אל עארורי שהוא מס' 2 בחמאס והם תיאמו את המשך המערכה עם ישראל.
אני יכול להגיד ממקורות ביטחוניים בישראל שאל עארורי ואל נחלה ניסו להפעיל לחץ גדול מאוד על נסראללה להגביר את האש מול ישראל כי הם לא היו מרוצים מפרופיל הלחימה עד כה".

לדעתו של בן מנחם נסראללה ימתין עוד וישמור בינתיים על הפרופיל הלחימה שבו נקט מאז החלה המלחמה בדרום: "נסראללה הוא לא טיפש ועומד בלחצים האלה והוא יודע שהם מנסים למשוך אותו למלכודת הזו ובינתיים הוא שומר על הפרופיל שהחל בתחילת הלחימה. אחרי ההנחיות מאיראן הוא יחליט לאן פניו מועדות".

כיצד השפיעה הצטרפות ארה"ב על החלטות איראן ונסראללה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום