חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמיר דורטל: לראש אמ"ן אהרון חליוה יש גב תקשורתי חזק

האם צריך להדיח את מי שכשל כבר בזמן המלחמה ומהם התקדימים ההיסטוריים בישראל? בעל הפודקסט ״על המשמעות״ תמיר דורטל משיב

שתפו :

עוד לפני שהחלה הכניסה הקרקעית לעזה נשמעו בציבוריות הישראלית קולות שקראו להמנע מכניסה ממש ובמקביל להמשיך בית שאת את המצור על העיר כדי להכניע ולהחליש אותה יותר.

בעל הפודקאסט "על המשמעות" תמיר דורטל מסביר מהי הדרך הנכונה להכריע בין שתי האפשרויות: "האכילו אותנו שעד שאין כניסה קרקעית המבצע לא רציני וזה רק פירוטכניקה. נראה לי שהציבור שינה את עמדתו בעניין הזה והעיקר הוא לא לעשות נזק ולהרוס בתים. המטרה של כל לחימה היא להביא לתוצאה מדינית אחרת ביום שאחרי. הרי גם אם הורגים את הבכירים שלהם מה קורה אז?

"ההתלבטות בין מצור לכניסה קרקעית", אומר דורטל, "היא נכונה כי בסופו של דבר במבצע צבאי אנחנו רוצים לראות את האויב נכנע ואין יותר חמאס בעזה וזה יכול להיות מיושם במצור או בלחימה מבית לבית".

במהלך השיחה בין דורטל לזיו מאור עולה שמו של ראש אמ"ן, אהרון חליוה ומוזכרים קשריו המשפחתיים שסייעו לו להתקדם: "לאורך כל הקריירה שלו הוא היה נשוי לשירה מרגלית הבת של דן מרגלית אבל גם לאחר שהם התגרשו והיא התחתנה עם איש הפרסום אילן שילוח, היא עדיין ממשיכה להגן עליו בטוויטר.

כשאני פרסמתי את הסרטון עם הדברים שלו שהוא מתרברב שהוא צופה שקט ארוך טווח לאורך שנים, אסדת הגז היה מהלך נכון והמודיעין שלנו מעולה ואנחנו יודעים על כל אחד מתי הוא מחטט באף. חשוב לומר האיש הזה קיבל גב תקשורתי מאוד חזק כשהוא מג"ד או מח"ט – להיות נשוי לבת של דן מרגלית זה לא דבר ש״מפריע״ לך בקידום בקריירה הצבאית".

על שאלת לקיחת האחריות במהלך המלחמה של אלו שכשלו אומר דורטל: "ב-73' גורודיש וזעירא הוחלפו לאחר המלחמה אבל בכבוד ולא בבושת פנים. לקחו את הרמטכ"ל הקודם ושמו אותו כמפקד חזית ליד גורודיש, כלומר לא זרקו אותו אבל שמו מישהו לידו. מבחינה צבאית ניצחנו את המלחמה וצריך לחזור למסורת הזו שמי שהוא בהלם קרב, לא יכול להמשיך. מישהו יודע מה השם של אלוף פיקוד דרום שאחראי למותם של למעלה מאלף איש?"

מדוע צה"ל הפסיק להשתמש ברצון לכבוש שטח כמו במלחמות ההתשה, ששת הימים ויום כיפור?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מעורב
מעורב
6 חודשים לפני

לא נכון. הכותב אינו מכיר את ההיסטוריה. גורודיש הוחלף תוך כדי מלחמת יום הכיפורים. לא פורמלית אבל שמו מעליו את רב אלוף ברלב שיהיה מפקד החזית, כך שבדיעבד ביטלו את התפקיד של גורודיש. והכשל של פינקלמן גרוע בהרבה מהכשל של גורודיש. גם הכשל של חליווא גרוע בהרבה מהכשל של זעירא.

יוסי
יוסי
6 חודשים לפני

אתם עושים הפוך ממה שאתם מטחפים לו. זה לא הזמן להטיח האשמות בראש אמן כמו ברוהמ. אחרי המלחמה…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום