חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זהירות, דיקטטורה! האו"ם שולח זרועות ארוכות לבריאות העולמית

ארגון הבריאות העולמי החליט אחרי הקורונה להפוך מגוף מייעץ לגוף מחייב שכופה את התקנות שלו על כל מדינות העולם - וההשלכות מסוכנות, במיוחד לישראל. כיצד איראן קשורה לכך?

שתפו :

ד"ר עינת רמון, מרצה בכירה למחשבת ישראל, מתריעה בפני הסכנה החדשה מצד ארגון הבריאות העולמי. מדובר בסוכנות של האו"ם שהוקמה אחרי מלחמת העולם השנייה כארגון מייעץ לענייני בריאות.

אחרי הקורונה, במאי 2022, החליט הארגון לנסח מחדש את התקנות שלו, שאמורות לקבל תוקף מוחלט בסוף נובמבר השנה, ללא דיון ציבורי. זה אומר שהוא הופך מגוף מייעץ לגוף אוכף, כך שכל המדינות בעולם יהיו כפופות לו בבת אחת, ואף יאלצו לממן אותו.

בניין מטה הארגון בז'נבה, ויקיפדיה

ד" רמון, שקראה את מסמכי התקנות החדשות אשר הופצו בידי האו"ם, מעידה כי הם סבוכים ואינם ברורים כלל. כמו כן, היא מתארת כי התהליך שיחייב המצב החדש מופרך לחלוטין: מזכ"ל האו"ם יהיה רשאי להכריז שבמקום מסוים בעולם יש חשד למגפה, ועל בסיס זה הוא יוכל לקבוע את המדיניות באיזור ולהטיל סגרים. "זו למעשה דיקטטורה", מבהירה ד"ר רמון.

חשוב להדגיש כי הארגון כולו לוקה באנטישמיות חמורה ובשנאת ישראל, שלא לדבר על אונר"א – זרוע האו"ם שנתנה לגיטימציה לחפירת מנהרות הטרור בעזה. גם אחרי הטבח הנורא הארגון דאג להאשים את ישראל, וזהו אותו אחד שהולך להכתיב לנו מדיניות בתחום הבריאות ואף בתחומים נוספים.

וזה לא הכל: בין המממנות העיקריות של ארגון הבריאות נמצאת איראן, ובעמדות הניהול יושבות מדינות כמו צפון קוריאה.

כמו כן, בתקנות החדשות, האו"ם ביטל את סעיף זכויות האדם והחולה והחליפו בערך השוויוניות. כלומר, ייתכן שנאלץ להעניק משירותי הרפואה המצוינים בישראל למדינות עולם שלישי באיזור, אשר פטורות מלעמוד במחויבות הרפואית והכלכלית לארגון.

מה ישראל חייבת לעשות מיד כדי להמנע מהצרה הזו?

צפו בראיון המלא

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום