חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המזרחן יוני בן-מנחם מנתח את הנאום של נסראללה

מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם ביום שישי לראשונה מאז תחילת המלחמה, והבהיר את עמדתו. המזרחן והחוקר יוני בן-מנחם עם הפרשנות לדברים

שתפו :

החוקר והמזרחן יוני בן מנחם, לשעבר מנכ"ל רשות השידור, מתייחס לנאומו של נסראללה ביום שישי האחרון, אשר העביר את המסר שכל האופציות פתוחות.

החמאס והפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון וברצועת עזה התאכזבו מאוד מהנאום ופירשו אותו כהתחמקות של נסראללה מכניסה למלחמה מלאה נגד ישראל. הפלסטינים, המשתייכים לזרם הסוני, ראו זאת כבגידה והם מאשימים אותו בדאגה לאינטרסים של השיעים בלבד. בעקבות הנאום נסראללה סופג הרבה לעג מכל הצדדים, וזוכה לכינויים כמו "פחדן".

חיילי צה"ל בגבול לבנון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

בן-מנחם סבור כי ההתקפלות של נסראללה קשורה להתנגדות עזה מצד גורמים לבנוניים להרפתקאות צבאיות. כמו כן, מהתקיפות ברצועת עזה, הוא מבין את כוחו של צה"ל ולכן נזהר ונשמר.

עם זאת, בן-מנחם מזהיר מפני כניסה לשאננות ולזחיחות שמא נופתע שנית, "האצבע צריכה להיות קרובה להדק". בהקשר זה הוא משבח את תפקודו הצבאי של הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הצפון: "הוא השיב מנה אחת אפיים לתקיפות של חיזבאללה – שספג כ-70 הרוגים". הישג חשוב נוסף הוא ש-50 אלף מתושבי דרום לבנון ברחו צפונה מקו הגבול עם ישראל.

מהי המלכודת המדינית בעזה אחרי המלחמה?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום