חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המזרחן יוני בן מנחם: זאת המלכודת שהכין לנו ביידן אחרי הסיוע הגדול שהוא נתן לנו

ממשלת נתניהו עומדת לגלות בקרוב שאין מתנות חינם כשארה"ב תכפה עליה מהלכים שמסכנים אותה. המזרחן יוני בן מנחם על היום שאחרי מיטוט החמאס ומי יהיו היורשים של אבו מאזן

שתפו :

מאז תחילת המלחמה בעזה, עוסקים בישראל בסוגיית היום שאחרי ומי ישלוט בעזה לאחר מיטוט שלטון החמאס. המזרחן יוני בן מנחם מנתח את האינטרסים השונים של הרשות הפלסטינית ושל ארה"ב ואת הסכנות הצפויות:

"אבו מאזן הוא סוס כמעט מת וכמובן לא יכול לשלוט לבדו ברצועת עזה במיוחד כשהוא כמעט שולט ביהודה ושומרון. הוא אמר לשר החוץ האמריקני בלינקן 'אני לא אחזור לרצועת עזה על גבי הטנקים הישראלים במיוחד גם ככה מאשימים אותי שאני סוכן ישראלי'. הוא לא רוצה לטפל בביוב של רצועת עזה אלא להשאר ברמאללה ולתת לישראל להלחם באויבים שלו".

"מצד שני", מזכיר בן מנחם, "אבו מאזן רואה בכך הזדמנות גדולה כדי לקדם את המדינה הפלסטינית העצמאית וזה מסוכן מאוד לישראל. הוא אמר להם שאם הם רוצים שהרש"פ תחזור לעזה, אז שארה"ב תגבש מתווה מדיני שמדבר על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, שיש רצף גיאוגרפי בין רצועת עזה ויו"ש עם מעבר בטוח ושיש הסכמה של ישראל למתווה הזה ואז יש על מה לדבר".

בן מנחם מדגיש כי בתוכנית כזו טמונה סכנה אמיתית במיוחד לאור המחויבות של ישראל לסיוע של ארה"ב: "פה הסכנה לישראל כיון שכל ההתייצבות ושל ארה"ב בנשק, בגיבוי בינלאומי, בכסף, ביידן מצפה שהוא יוכל לכופף את ממשלת נתניהו להסכים למתווה הזה ופה הסכנה והמלכודת לישראל. מה עשינו בזה? נחסל את החמאס בעזה ונקים מדינה שתסכן את לב המדינה ביו"ש?"

מה צופן עתידו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומי המועמד להחליפו?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום