חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איזו תמונה פורסמה בעיתון הירדני נגד "הפרויקט הציוני"?

באסון האחרון של רעידת האדמה בטורקיה שלחה מדינת ישראל צוותי הצלה לסייע. בממשלה הקודמת בראשות לפיד, נחתם הסכם עם ירדן לאספקת מים. איך נראים היחסים כיום?

שתפו :

פלאש 90

צה"ל פועל בבית החולים שיפא בעזה לצורך חיסול תשתית חמאס.

ירדן פרסמה הודעת גינוי נגד הפעולה. כזכור, לפני כשבועיים החזירה את השגריר שלה למדינתה.

אתמול נכתב מאמר בעיתון ירדני נגד מדינת ישראל. המאמר שכותרתו "מה אחרי ישראל"? נכתב בשפה העברית ומתייחס ליום שאחרי "הניצחון של ההתנגדות הפלסטינית" וההפסד של ישראל במלחמה בעזה, כביכול. התמונה ששיבצו במאמר הדעה של העיתון הירדני אל-ר'ד היא מאחת ההפגנות שנערכו בישראל בשבוע שעבר. הכיתוב היה: "ישראלים מפגינים נגד ראש ממשלת הכיבוש בשבוע שעבר".

בהתייחס ליום שאחרי נכתב: "ההפסד יגרום לנפילה של נתניהו ומה שהוא מייצג – ימין טרוריסטי בממשלה שלא עשתה דבר אלא הקשתה את המשבר". בסיום המאמר נכתב: "אחרי הניצחון של ההתנגדות הפלסטינית בעזה, בהכרח ההתמוטטות של הפרויקט הציוני וההשפעה האמריקאית".

 

המזרחן ד״ר אדי כהן : "עיתון ירדני מפרסם מאמר אנטישמי בעברית בעמוד הראשון. הגיע הזמן לנתק את המים ולהפסיק למכור להם גז".

בינתיים אימוני הצבא הירדני נמשכים סמוך לעמק הירדן. תושבי העמק עדיין בחרדות מידי לילה.

כך נשמעה מלכת ירדן לפני כשלושה שבועות:

גם טורקיה מגנה את ישראל: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, נפעל בזירה הבינלאומית כדי למנוע את זה", דברי נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן שנאמרו במהלך ישיבת סיעת מפלגתו בפרלמנט הטורקי באנקרה:  "אתם מזהים את חמאס כארגון-טרור, אבל חמאס היא מפלגה פוליטית שזכתה בבחירות – ולאחר מכן, בזזו את זכויותיהם. מי? ארצות הברית וישראל".

בהמשך נאומו טען ארדואן: "בעזה מתרחש רצח עם וטורקיה תנקוט בצעדים בזירה הבין-לאומית כדי לעצור את רצח העם הזה".

בהמשך אף החריף את דבריו כנגד ישראל  וראש הממשלה: "הם גם מדברים על הפצצה בגרעין. אני קורא לנתניהו – "יש לך פצצה גרעינית או לא? הסבר! אני קורא לישראל, אז יש לכם פצצות גרעין, אבל זה לא משנה כמה יש לכם – לבסוף תעלמו".

השר בני גנץ, חבר קבינט המלחמה המצומצם, אמר בתגובה לדבריו הבוטים של ארדואן: "ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. היא גם החזקה ביותר במזרח התיכון ויש לה את החובה להגן על עצמה. היא תפעיל את כל הכלים שעומדים לרשות העניין הזה. אנחנו עושים כל מה שאפשר לצמצם את פגיעה באזרחים, הרחקנו אותם, אפשרנו לתת להם מענה הומניטרי מדרום ואני חושב שאנחנו עושים את זה בצורה ראויה. אני חושב שהתבטאויות אלו אינן במקום, אני מקווה שבמעלה הדרך נוכל לסדר גם את העניין הזה".

רק לפני כשנה בלבד, ארדואן נשמע אחרת לגמרי. בראיון לערוץ טלוויזיה טורקי לאחר הבחירות לכנסת בנובמבר שנה שעברה: "לא משנה מה תוצאות הבחירות, אנחנו רוצים להמשיך ביחסים עם ישראל המבוססים על כבוד הדדי לרגישויות ולאינטרסים המשותפים. ככל שהערכים האלה יכובדו, אני מאמין שדיפלומטיית ווין-ווין תועיל לא רק לטורקיה וישראל, אלא לאיזור כולו".

 

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום