חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב אורי שרקי: הציונות החילונית משיחית בדיוק כמו הציונות הדתית

הרב אורי שרקי בראיון על המילה ״משיחיות״ ועל השאלות האמוניות בימים האלה

שתפו :

הרב אורי שרקי, יו״ר ״ברית עולם״ נשאל על ידי אורנה ישר: "על כל דעה יהודית, דתית, אמונית, ימנית, כינו אותי "משיחית", למה משתמשים במונח הזה כדבר שלילי?"

לשאלתה, משיב הרב שרקי, שכל הדבקת תווית על אדם אחר, משמשת כתחליף למחשבה. אם מדביקים תווית, כבר לא צריך להתייחס לתוכן הדברים.

לדעת הרב, מי שאינו חושב שהוא יכול וצריך להפוך את העולם למקום טוב יותר, הוא החוטא מוסרית, ולכן המושג "משיחי" הוא תעודת כבוד.

הרב שרקי מנסה להסביר מדוע יש כאלה שחושבים שמשיחיות היא מילת גנאי, והוא מציע שתי סיבות: האחת, משום שמזהים את המשיחיות עם המשיחיות הנוצרית, שהיא ההיפך המוחלט מהמשיחיות היהודית. בנצרות, מפרט הרב, האדם אינו יכול לעשות את העולם טוב יותר, אלא רק הבורא יכול, כלומר, בנצרות האדם לגמרי פסיבי.

סיבה נוספת שהרב מציע, היא המחשבה שמשיחיות היא דבר לא רציונלי, ופעולותיו של האדם המשיחי יסכנו חיים. אבל ביהדות הגאולה באה "קמעא קמעא", ו"בתחבולות תעשה לך מלחמה", ו"אדרבא", הוא מוסיף, "הרב צבי יהודה קוק דיבר על ה'ריאל פוליטיק' של רבונו של עולם".

מדוע כאשר המוסלמים רוצחים הם צועקים ״אללה הוא אכבר״?

האם אתאיסטים פחות מוסריים מאנשים דתיים?

איך ממשיכים להתפלל לאחר אסון כבד כל כך? ומה לגבי הרגשת האשמה של הניצולים אל מול הנרצחים והחטופים?

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
מרגלית שנער
מרגלית שנער
5 חודשים לפני

הרב שרקי צודק בהחלט. השמאל אכן משיחי — כלומר אידאולוגי – וסגור באמונותיו ואטום לכל שיח רציונלי.הוא מאמין למשל ב״אלים״ כמעט פגאנים כמו אלת האדמה, גאיה, שסוגדים לה דרך כל ההיסטריה והמנטרות סביב שינוי האקלים. בני אדם הם רעים — הטבע – ״אמא אדמה״ – גוווע אז צריך לצמצם את אוכלוסיות העולם – דרך התקפה על המשפחה, על הורות, עידוד סטיות מיניות והפלות. לשמאל גם ״קדושים״ משלו, כמו גרטה טונברג ובשמאל הישראלי: יצחק רבין. השמאל מאמין באוטופיה שהיא בלתי ניתנת להשגה.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום