חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צבי יחזקאלי: ערביי ישראל שקטים כי הם מתבוננים בנו כדי לראות מה בעל הבית עושה

האם היקף מעשי הרצח בחברה הערבית פחת מאז תחילת המלחמה או לא מדווח? מה יעשו ערביי ישראל אם תמשך הלחימה?

תגיות

שתפו :

פלאש 90

הפרשן צבי יחזקאלי מסביר לגבי ערביי ישראל: "האופי בחברה שבטית ובסכסוך חמולות הוא תמיד אלים", אם יש נשק, הוא יופעל. לדעתו, מעשי הרצח לא פסקו. 

לדבריו, החברה הערבית בישראל ובאיו"ש רואה שמשהו השתנה בישראל, שהיא מתנהגת באופן שונה מההכלה שהיתה נהוגה בעבר, ולכן הערבים נזהרים ומתנהגים אחרת. יחזקאלי מציין שהם "בוחנים את הנחישות של ישראל ואת ההשלכות לגביהם", ממה שקורה בעזה.

כדוגמה לכך, הוא מספר, אם ישראל הורסת פיצריה בחווארה בגלל תמונה שפרסמה – הם נזהרים, אך "אם ישראל לא סוגרת את הצירים, אז אפשר לעשות פיגועים", כלומר הם בוחנים את ישראל.

עו״ד זיו מאור מבהיר, שדרג הפיקוד הנמוך-בינוני הוא שיזם את הרס הפיצריה, ואילו הדרג הבכיר הוא שפתח את כביש המנהרות שבו אירע פיגוע.

לדברי צבי יחזקאלי, אם הדברים היו תלויים בפיקוד עד דרגת המח"ט, היינו רואים תנועה רבה יותר בעזה, שייתכן שכבר הייתה מביאה להשבת החטופים.

שואל זיו מאור, "האם התרבות השבטית היא כדעת צבי יחזקאלי מקור לאלימות, מתח ורצח או כדעת ד"ר מוטי קידר שהציג את תוכנית האמירויות וטוען שהתרבות השבטית היא בסיס לשלטון יציב בחברה הערבית?"

יחזקאלי משיב שהדברים אינם סותרים. שלטון החמולה הוא חזרה למה שרגילים במזה"ת. "האלימות היא באחריות ישראל כלומר, אם יש שבט שיש בו כלי נשק, ישתמשו בו, אלא אם כן הרשויות יסכמו עם ראש החמולה שלא יהיה נשק".

הוא מוסיף שישראל אינה מבינה את היסודות של שבט, ושחוק השבט קדם לאיסלאם: סכסוכי דמים, מילת נשים, אינם אסלאמיים אלא חוק השבט, כלומר השבט חזק מהקוראן, ומדינה חלשה משבט.

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
פבל פרנקל
פבל פרנקל
9 חודשים לפני

אבישי בן חיים: יהודים שהפכו לשמאלנים קומוניסטים/מרקסיסטים/סוציאליסטים/בולשביקים-רצחו יותר אנשים מהנאצים!הם השתלטו על רוסיה באוקטובר 1917 בשלהי מלחה"ע הראשונה והפכו אותה לברה"מ, הקימו את הצבא האדום,הגולאגים,היבסקציה והקומינטרן-ארגון שמטרתו כיבוש העולם כולו.היהודון המומר שינה דתו ושמו ורצח מליונים!תגגלו:טרוצקי(לב בורנשטיין).גרגורי זינובייב (גרשון רדומילסקי).לב קמניב (רוזנפלד).בלה קון(כהן).גנריך יגודה (יהודה).לזר קגנוביץ(אליעזר כהן).

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום