חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת עסקה ראשונה לשחרור החטופים בעזה?

על פי דיווחים שונים עולה כי עסקה להשבת חטופים מעזה עומדת לצאת לדרך. מהי ההצעה? ומהן התגובות לעסקה המסתמנת?

שתפו :

חטופים
משרד הביטחון

הערב (שלישי) יתקיימו שלוש ישיבות חשובות בדבר פרטי העסקה. ישיבה בקבינט המלחמה, ישיבה בקבינט המדיני ביטחוני המורחב ולבסוף ישיבת ממשלה.

על פי דיווחים העסקה המסתמנת היא: תמורת 50 חטופים ילדים ונשים בעיקר, ישוחררו מהכלא הישראלי 150 מחבלים.
נוסף לכך, ארבעה ימי הפסקת אש והפסקת פעילות כטבמ"ים ל-6 שעות ביום כדי לאפשר למחבלי חמאס לאתר את החטופים מכל מיני מקומות מסתור בעזה.

משרד ראש הממשלה פרסם הערב:
"לאור ההתפתחויות בנושא שחרור חטופינו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מכנס כעת את פורום המנכ"לים של משרדי הממשלה להערכות לטיפול וסיוע בכלל ההיבטים האזרחיים הנדרשים".

נשיא ארה"ב ג'ו  ביידן:" מתקרבים לעסקה שאנחנו עובדים עליה כבר שבועות, אבל שום דבר לא גמור עד שכל החטופים יהיו בבית".

בינתיים במשרד הבריאות מכינים שישה בתי חולים לצורך קליטה מהירה של החטופים.

התגובות לעסקה מגוונות ומעורבות:

מפלגת הציונות הדתית: "ככל שהפרסומים לגבי עסקת החטופים שתובא לממשלה היום נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה"ל. אנחנו רוצים לראות את כל החטופים בבית בריאים ושלמים וליבנו עם משפחותיהם. ודווקא בגלל זה מדובר בעסקה שאסור להסכים לה. הלחץ הצבאי על החמאס עובד ולכן החמאס ויחיא סינוואר מציעים כעת עסקה כזו. חמאס נואש לימי הפוגה כדי להתארגן להמשך הלחימה תוך עריכת מניפולציות חוזרות ונשנות עם יתר החטופים, ועל כן צריך להמשיך את הלחץ ולוודא שכל החטופים משוחררים. אנו מעמידים אל מול פנינו את החטופים הנותרים, ובהם חיילי וחיילות צה"ל שהעסקה תפקיר אותם לפרק זמן בלתי ידוע, תעלה את "מחירם" ותיתן לחמאס את האפשרות להתארגן להסתרתם ולעמידה ממושכת יותר במתקפות צה"ל. אנו מעמידים אל מול פנינו את חיילי צה"ל שבימי הפסקת האש יהיו חשופים למתקפות ולאיומי חטיפה ורצח, עם יכולת תגובה מוגבלת, וסיכון חיים מוגדל עם חידוש הלחימה לאחר שחמאס התארגן מחדש. אנו מעמידים אל מול פנינו את תושבי העוטף שהאיום שפגע בהם ומאיים להמשיך לפגוע בהם ייוותר על כנו ויתבסס בימי הפסקת האש. אנו מעמידים אל מול פנינו את האזרחים והחיילים שיירצחו וייחטפו בעתיד, בישראל ובמדינות אחרות בעולם, הן על ידי המשוחררים בעסקה, והן במטרה להפעיל לחץ נוסף על ישראל. הדרך היחידה להשבת כל החטופים היא דרך המשך הפעלת הלחץ הצבאי הבלתי פוסק על החמאס עד להכרעה מוחלטת".

בסיום ההודעה כתבו: "הציונות הדתית תעמוד כמו חומה בצורה על המשך המלחמה עד להשמדה מוחלטת של חמאס, החזרת החטופים כולם והסרת האיום הנשקף מרצועת עזה לעבר אזרחי ישראל".

גם מפלגת עוצמה יהודית נגד העסקה: "נתקשה מאוד לתמוך בעסקה. הסכמת החמאס לעסקה מעידה על כך שצה"ל מבצע כתישה אפקטיבית. יש להמשיך להכות באויב".

‏אמו של אבינתן אור שנחטף לעזה: "מי שמסכים לכזאת עסקה, רוצח את כל שאר ה-200 שיישארו שם. כי אחרי פעימה כזאת לא יהיה יותר סיכוי לאף אחד לראות אור יום", כך מסרה בראיון בערוץ 14.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אליעזר
אליעזר
5 חודשים לפני

לא לומדים מהלקחים-ככלב השב אל קיאו
בהתחלה מגיעים מתלהמים נשמיד את החמאס נרדוף אותו בכל מקום ,,ואכן ההתחלה הייתה עם עוצמה אמנם בהתחלה כירורגית אבל עוצמה- הטילים וההפצמרים נמשכו-התחלת מבצע קרקעי בייתר עוז ,,הפצמרים המשיכו אבל בכמות קטנה – המשך טיההור -הפצמרים כמעט ולא נשמעו בדרום-ואז מגיע קבינט חלמאי אווילי שכבר היה שותף בעבר להחלטות מהגרועות ביותר -כולל המחדל הזוועתי ששום אדם שם לא נקי ממנו -הדם בידיהם והם מחליטים להיכנע לתכתיב של הארכיטקט של הטבח ?
לא נתפס,,בשום הגיון רציונאלי !!ראית שהצבא עושה עבודה מעולה תמשיך בלחץ צבאי חזק-ואז אתה מתוך עוצמה של כוח תחליט להכתיב תנאים
ווהתאנאים יהיו כך היות שהשבויים לא שוחררו לאלתר-אבדה עזה 42 ק"מ משטיחה – כל יום נוסף היא תאבד עוד קמ"ר משיטחה !! כניעה ללא תנאי
זה התכתיב של מי שמנהיג ומוביל לנצחון ואז לשקט לעשרות שנים !! צר לי וכואב לי ועצוב-וכמה שזה ציני אני מפה שולח תמחומים לאאותם משפחות שכולות "עתידיות" שיהיו בטוחני שיהיו כתוצאה מהמהלך הנבזי והפושע הזה תנחומיי לעם למשפחות ולחללים תנצב"ה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום