חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב שמואל אליהו מאשים: "היה ברור שאחרי שחרור מחבלים חזרה לירושלים יהיה פיגוע"

בעקבות הפיגוע בירושלים, קורא הרב שמואל אליהו להפסיק את שחרור המחבלים ולחזור לחיסול החמאס. ״ולא תקחו כופר לנפש רוצח אשר הוא רשע למות״

שתפו :

פלאש 90

הרב שמואל אליהו אומר בראיון שלפי ההלכה, כשמשחררים שבויים, צריך לחשוב לטווח ארוך. הוא מספר על המהר"ל מרוטנבורג, שהיה גדול ישראל ולא שחררו אותו, כי המחיר היה יקר מדי, וכשפודים שבוי במחיר יקר, מעודדים את החטיפה הבאה ואת הפיגוע הבא.

לדברי הרב, אילו ישראל היתה מבינה זאת בעסקת ג'יבריל, היא היתה מונעת את האינתיפאדה הראשונה, ולו היתה מבינה זאת בעסקת שליט, היא היתה מונעת את הטבח בדרום, ו"איזהו חכם? – הלומד מהניסיון".
הרב מבאר שלפי ההלכה אסור לשחרר רוצחים, גם תמורת חטופים, אבל גם לפי השכל הישר. הוא מציין שפעם מדינת ישראל הבינה זאת, וסירבה לשחרר רוצחים, ומאז שהמדינה החליטה פעם אחת לשחרר מחבלים, היא הגיעה למצב אבסורדי שברור שיהיה פיגוע. "אפילו אנשי ביטחון אמרו לי, שברור שיהיה פיגוע, ברגע ששחררו את המחבלים לירושלים", מסכם הרב.
הרב מוסיף שמי שמדבר על מצפון ורגש בעניין החטופים, לא הופך את הנושא לדילמה מוסרית, כי יש הלכה ויש גם שכל ישר. רגשית הדבר אינו פשוט, מסכים הרב, משום שמדובר בנשים וילדים, אך היכן ההיגיון נמצא, כשברור שהמחבלים ישובו לרצוח. זהו מצב "שאין בו ספק", קובע הרב, "אתה מציל נפש אחת ומקריב עשרות".

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום