Search
Close this search box.

תכירו את יורם גינזבורג האדריכל החילוני שמתכנן את בית המקדש השלישי

האדריכל יורם גינזבורג אומר שבשמאל מכינים כל הזמן תכניות מגירה אז הגיע הזמן להכנת תמ"א לארץ ישראל השלמה וכן, גם לבית המקדש העתידי

תגיות

שתפו :

פלאש 90

האדריכל ומרצה לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל, יורם גינזבורג, אינו נראה כמו הסטריאוטיפ של הימין המאמין. ללא כיפה ועם עגיל קטן באוזן הוא מדבר בחיוך שובה לב ובעומק מעורר השראה על תכנון ארץ ישראל השלמה ואפילו על תכנון אדריכלי לבית המקדש העתידי אשר יכלול שטחי כינוס ל – 10 מליון איש מישראל ומהעולם.

תכניות המתאר הארציות הקיימות פונות לארץ ישראל שעל שפלת החוף ומתעלמות לחלוטין מחלקי ארץ ישראל שמעבר לקו הירוק. האדריכל גינזבורג אומר, "יש כאן דפורמציה מרחבית. תאר לעצמך תכנית לחצי סלון. ארץ ישראל היא מקשה אחת בין הים ובין הירדן ברמה הטבעית ולא רק. הקמנו את תנועת 'הסנה הבוער לישראל' כדי לייצר מכון מחקר שמתעסק לא רק בחקר ופיתוח אלא בתכנון לביצוע מעשי ובין השאר תכנון כמקשה אחת של כל ארץ ישראל שממערב לירדן".

גינזבורג מתאר את שלושת היעודים של תנועת הסנה הבוער לישראל, "רכיב ראשון, ישראל מדינת מופת יהודית שתעסוק בכל השאלות של זהות. הרכיב השני תמ"א 100 עליה דיברנו, והרכיב השלישי הוא תכנון ירושלים הבנויה בעידן הבית השלישי. רק שלושת הדברים האלה יחד יכולים לייצר מבנה יציב שיאפשר לנו גם ברמה הפילוסופית וגם ברמה התכנונית, לפתור את הטרגדיה של אי הבנת המרחב".

בתכנית המתאר הארצית שמציג גינזבורג, יש התייחסות לכלל ארץ ישראל ברצועות מחוז המחולקות ממזרח למערב, כך שלכל מחוז יהיה גם חלק מעבר הירדן גם חלק מההר וגם ים. כך כולם יהיו אחראים ומחוברים לכל רצועות האורך של המדינה. "התכנית מתייחסת כעת מהים עד הנהר וכשיהיו התפתחויות אפשר יהיה להמשיך אותה הלאה".

באשר למחדל התכנוני בימין בהשוואה לשמאל, אומר גינזבורג, "הפילוסוף פיטר דרוקר אמר שהדרך היחידה לנבא את העתיד היא לתכנן אותו מלכתחילה. הלקונה הגדולה ביותר של הימין היא שאין לו תכנית פעולה. השמאל אומר בא נחצה את זה ונוריד את זה. כל סיפורי החלוקה. אבל אין תכנית השלמה, תכנית אינטגרלית שמייצרת שלמות ולא חיתוך. תנועת הסנה הבוער תציע סוף סוף לעם ישראל ולממשלה, אלטרנטיבה שאפשר יהיה להכריז עליה".

האדריכל יורם גינזבורג ממשיך את קו החשיבה שלו לכיוון העתיד ובנין בית המקדש השלישי. "יחד עם יהודה עציון שעוסק בנושא הר הבית, כמו שעשינו עם תנועת 'ריבונות' שיחד איתם בנינו את תמ"א 100 לארץ ישראל השלמה, כך גם עבדנו עם עציון בנושא המקדש. אנחנו צריכים לייצר תמונת פני עתיד בזמן הווה. ואז אני שואל את עצמי איך אני הולך אליו. כשרואים תכנית מול העיניים אומרים: בעצם, למה לא?".

גינזבורג מציג את תכנון "אגן הפרפר" שיהיה סביב המקדש העתיד. "ייכנסו 10 מליון איש בחגים. זהו המקום לכינוס הגדול ביותר בעולם. ירושלים תהיה העיר היפה ביותר בעולם והעיר המארחת ביותר, שיש בה את מקום האירוח הגדול ביותר שהעולם ידע".

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום