Search
Close this search box.

האם צריכת ויטמין D מסייעת במניעת מחלות?

שתפו :

pixabay

אחת הטענות המושמעות על עולם הרפואה המודרני הוא שבמסגרת חוקי הרפואה המודרנית אנחנו לומדים רק איך לטפל במחלות קיימות. אבל לעיתים נדמה כאילו אף אחד לא מלמד אותנו איך נצליח להישאר בריאים. ויטמין D נחשב לרכיב נפלא אשר יכול לעזור לנו להוריד תחלואה במידה משמעותית. במאמר הבא נסביר הכל בנושא הזה. נדבר על האופנים השונים בהן ניתן לצרוך את אותם חומרים חיוניים, נסביר למה חשוב להקפיד על כך שהמצברים בגוף יהיו מלאים.

מה היתרונות שלו?

רגע לפני שנדבר בהרחבה על הדרכים בהן ניתן לספק לגוף את החומרים הדרושים לו, אנחנו רוצים להסביר למה הרכיב כל כך חשוב. רק נזכיר כי ומדובר על חומרים ייחודיים אשר הגוף צורך אותם במנות קטנות יחסית. אותם רכיבים אחראים על פעילות תקינה של מערכות שונות ומשפיע לטובה על הבריאות שלנו. לכל מינרל או ויטמין תפקיד מעט שונה. במקרה שלנו מדובר על כזה אשר עוזר לנו לשמור על בריאות העצמות. הוא מעודד ספיגה של סידן דרך מערכת העיכול. סידן משמש בתור חומר גלם מרכזי לייצור תקין של עצמות בגוף האדם. הוא חיוני גם כדי לשמור על בריאות השרירים ועל גוף חזק וחסון. יש הטוענים כי הרכיב משפיע לטובה על המערכת החיסונית של הגוף, מה שבאופן טבעי עוזר לנו למנוע מהגוף לפתח מחלות כאלו ואחרות.

איך אפשר לצרוך את הרכיב החיוני ולמה רבים סובלים ממחסור בו

בניגוד למקרים אחרים, אנחנו מדברים על ויטמין אותו אפשר לספוג כתוצאה מחשיפה לשמש. בזמן החשיפה לשמש הגוף עושה התמרה, כלומר הוא לוקח את קרני השמש ובעזרת מערכת ייחודית, הוא מפיק ויטמין D. ניתן כמובן לספוג אותו גם דרך התזונה. את הרכיב ניתן לספוג בעיקר דרך צריכה של דגים כמו מקרל, סלמון וכן הלאה.

למה רבים סובלים ממחסור? פשוט משום שהיום רבים מבלים שעות ארוכות במקומות סגורים, צמודים למסכים. אגב, התפתחות העצמות מתרחשת בעיקר בשנות הילדות המוקדמות, עד גילאי 11, 12 לערך. בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה דרמטית בשעות הפעילות של ילדים באור השמש. כאמור, שוב, בגלל השהיה המרובה במקומות סגורים אשר הולכת ומתרבה בשנים האחרונות. אגב, ככל שעולים בגיל, הגוף יורד ביכולת שלו לייצר את הרכיב החיוני. כלומר, אצל מבוגרים אשר אינם חשופים לשמש הסכנה רק גדלה והולכת כל הזמן. לכן, על אחת כמה וכמה אנחנו צריכים לשים לב בקרב בני הגיל השלישי כי הם צורכים את הרכיבים הדרושים להם לגוף תקין ובריא.

איך תמלאו את החוסרים במידה וישנם כאלו

כדי לברר האם קיים מחסור אמיתי, יש לקיים בדיקות דם. באופן כללי ההמלצה לקיים בדיקות שגרתיות אחת לפרק זמן מסוים, היא המלצה תקיפה לכולם. כך תשמרו על עצמכם בריאים לאורך הזמן. אחרי שתערכו בדיקות דם, מומלץ להתייעץ על הממצעים עם הרופא המטפל. יכול להיות והבדיקה מכילה נתונים אותם כדאי לשתף עם הרופא שלכם באופן מיידי. בהמשך, אתם יכולים לצרוך תוספי תזונה המכילים כמות מספקת של ויטמין D. בדרך כלל הרופא יקבע מה תהיה הכמות המומלצת ליום.

הקפידו להתבונן בעלון לצרכן ולברר באילו מקרים נכון לצרוך את תוספי התזונה. אל תשכחו כי ישנם חומרים אשר לא נספגים בגוף לאורך פרק זמן מסוים לאחר צריכה של מאכלים כאלו ואחרים. לכן, כדי שתוכלו להיות בטוחים וכדי שהתוספים אכן יעשו את שלהם, חשוב להקפיד על הכללים לאורך כל הדרך.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
موثوقية مصنع العراق
7 חודשים לפני

The Elitepipe Plastic Factory's manufacturing facilities are equipped with state-of-the-art machinery, enabling efficient production processes and consistent product quality. Elitepipe Plastic Factory

Factory quality
7 חודשים לפני

يتضح التزام إيليت بايب Elite Pipe بإرضاء العملاء في جداول التسليم الفوري وخدمة ما بعد البيع الاستثنائية.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום