חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' אסף מידני: הקמפיין נגד התקציב הוא הסתה

פרופ' אסף מידני סבור שקונספציית ההפרדה בין חלקי העם עדיין כאן כפי שניכר מהקמפיין נגד התקציב ומציג מאידך את שאיפתו לראות יום אחד שתי מדינות לשני עמים

שתפו :

פלאש 90

קמפיין ההסתה נגד החרדים והמתנחלים משתולל בערוצי השמאל. כלי הניגוח הפעם הוא התקציב. ערוצי השמאל מתעלמים לחלוטין מהיחסיות בתקציב המוצג, מחשיבות הנושאים עליהם מדובר, ומסיתים את חלקי האוכלוסיה אלה באלה כאילו כלום לא התרחש כאן, וכאילו אנחנו לא נמצאים באמצע מלחמה כואבת.

פרופ' אסף מידני, מומחה לממשל ומשפט ציבורי מהאקדמית ת"א יפו, אשר מציג בחלקו השני של הראיון את השקפתו החיובית על חזון שתי המדינות שכרגע אינו מעשי אף לשיטתו ובכל זאת הוא שואף אליו, פותח בתחילה ומגנה את השיח המסית, את קונספציית ההפרדה והשיסוי של ערוצי השמאל.

"אני לא רואה שהקונספציה השתנתה. אני רואה עדיין דיון מפריד. דיון שהופך את הדת ואת היהדות לסוג של דמון, את סמוטריץ׳ והמתנחלים לסוג של דמון, ואני שואל – עד מתי?"

לאחר ההכרזה הזו ממשיך פרופ' מידני ומפרט את גישתו ביחס לתקציב מושא ההסתה התקשורתית.
"חמישה מליארד שקל מתוך 660 מליארד ש״ח תקציב, על זה נתפסו כל אנשי התקשורת וממשיכים לקחת זאת לצד השלילי. אם הקונספציה השתנתה, הנושא של האומה היהודית במדינת ישראל צריך לקבל העצמה. למה אנחנו כאן למה אנחנו נמצאים פה בכלל. חמישה מליארד ליהדות, לחינוך יהודי חרדי זה סביר מתוך 660 מליארד ש״ח תקציב".

מהנושא של היהדות והחרדים ממשיך פרופ' אסף מידני לתקציב שהוקצה ליישובי יו"ש, "הרעה לא נפתחה מכיוון השומרון, כי ישובי השומרון מגינים על גזרת כפר סבא. אנחנו רוצים את ההגנה הזו ואנו צריכים לתת לכך 2 מליארד ש״ח. זה לא הרבה".

פרופ' מידני ממשיך ומבקר את ההסתה התקשורתית, "אם אתה רוצה למצוא פריט תקציבי שנראה מוגזם אתה תמיד תמצא אותו. הדיון הזה על החמישה מליארד ש״ח הוא דיון שמבטא את אותה קונספציה של הפרדה של בידול של הסתה. בנוסף, זה לא משקף את המקום החדש של ישראל כמדינת הלאום היהודי. לא משקף את הצורך לשמור על הבטחון ביישובי יהודה ושומרון גם כדי שלא תיפתח הרעה משם. באופן כללי, עושים מעכבר פיל. בעיניי 5 מליארד ש"ח זה סביר".

בחלקו השני של הראיון עסקו פרופ' אסף מידני והרב יצחק זאגא בחזון שתי המדינות. דעותיהם החלוקות לא הפריעו להם לנהל דיון מכבד ומעמיק, עובדה שהיא כשלעצמה חשובה מאד בתהליך התיקון הישראלי המתבקש לאור כל מה שעבר עלינו כאומה.

צפו בראיון המלא.

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גלריה בן משה
גלריה בן משה
4 חודשים לפני

היכן היו אנשי השמאל כשחילקו כאן הון. תועפות לערבים תמורת כלום ושטחי ארץ ישראל נמסרו בעד שום כלום . ועכשיו כואב להם על פרוטות יחסית
לכספים שחולקו בממשלתם של ההזויים בנט ולפיד

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום