Search
Close this search box.

כל מי שניסה בעבר להתמודד עם החות׳ים – הפסיד

המזרחן יוני בן מנחם אומר שעוצמת החות׳ים גדולה מאוד ועל מנת להכניע אותם יש צורך במעורבות בינלאומית שאין לדעת אם תגיע ומה יהיו השלכותיה

תגיות

שתפו :

ויקיפדיה

הישראלי הממוצע לא שמע על החות׳ים עד המלחמה בעזה. מיהם ומה כוחם? האם הם מהווים איום משמעותי? האם הם מסוגלים לאיים על ישראל?

יוני בן מנחם, מזרחן וחוקר במרכז הירושלמי לעניני ציבור ומדינה אומר, "נוטים לזלזל בחות׳ים, מי הם שיאיימו על ישראל. אבל מדובר בכח צבאי מאוד רציני שהוא שלוחה של איראן. כל המתיחות בים האדום לא היתה מתרחשת אילולא האיראנים הנחו את החות׳ים להטיל מצור ימי על ישראל".

בן מנחם סבור כי האיום החות׳י הוא איום משמעותי מאוד שישראל מוכרחה להתייחס אליו ברצינות רבה. "כל מי שניסה בעבר להתמודד עם החות׳ים הפסיד. קח את הסעודים ואת איחוד האמירויות שהחליטו לתקוף את החות׳ים ב 2015. הם חטפו מהחות׳ים והאמריקאים בכלל לא הגיבו".

בן מנחם ממשיך ומפרט באשר לעוצמתם של החות׳ים שמאחוריהם עומדים למעשה האיראנים, ומבסס את דבריו שלחות׳ים שליחי איראן יש עוצמה צבאית גדולה שיהיה קשה עד מאוד לטפל בה בלי שילוב כוחות בינלאומיים.

"האמריקאים מנסים בימים אלה לגייס את בריטניה וצרפת שישלחו את הספינות שלהן כדי לייצר כח הרתעה נגד החות׳ים אבל בשורה התחתונה הנשיא ביידן לא מתלהב להפוך את המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה למלחמה איזורית".

לדברי יוני בן מנחם הבחירות הקרובות בארצות הברית משפיעות לרעה על הנשיא ביידן אך אם האמריקאים לא יקחו אחריות לפתרון האיום החות׳י, תהיה בעיה גדולה לישראל שמצידה לא תוכל להשלים עם מצור ימי ותהיה מוכרחה לטפל ישירות באיראן.

מהו התסריט המלחמתי האיזורי ואולי אפילו העולמי שעלול להתפתח כתוצאה מהאיום החות׳י?

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום