חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החות׳ים הם המבחן של המערב

האם תתגבש קואליציה ימית כנגד הפגיעות של החות׳ים בים האדום?

שתפו :

ויקיפדיה

האם חמאס מתקרב ל"שבירה"?

כך טוען לפחות שר הביטחון. קשה להיות החלטיים בנקודה הזו, אבל ללא ספק האינטנסיביות של הלחימה גבוהה.
ישנן אינדיקציות לתקיפות ישראליות באיזור דרום – דרום, קרי רפיח וזה נתון מעניין כי ייתכן וישראל מנסה להשלים את הניתוק המלא של הרצועה ולמנוע זליגה (בכירים, חטופים) החוצה.
אולי אינדיקציה לעניין "השבירה" תהיה נכונות חמאס לעיסקת חטופים נוספת. בינתיים אין הצעה כזו.
ובכלל צריך להיזהר עם מושג ה"שבירה" כמו עם יתר המושגים המדוברים והסיסמאות הנזרקות לאוויר באופן שטוח (כמו "היום שאחרי", "שליטה ביטחונית" וכו') ולהבין מה פירושו של העניין.
בהקשר של ה"שבירה" די ברור כי הרעיון מתמצה לשלב העצים של הלחימה שהוא בעיקר שלב ההשתלטות העל קרקעי, ולאחריו יגיע שלב ממושך ומתמשך של ניקוי, טיהור ופעילות בלא מעט נקודות בשטח הרצועה. זה ייקח זמן. לא מעט.
ברור שככל שצה"ל יתקדם בהישג ברצועה כך הוא יוכל פוטנציאלית לפנות אנרגיות למה שניתן לכנות "היום שאחרי עזה" = לבנון.
את זה מבינים גם בבירות של חיזבאללה. הדילמה שם תלך ותתחדד. כרגע, המגמה היא להמשך ההתשה ואולי גם להרחבה מסויימת שלה, אבל צריך לעמוד על המשמר. זה לא רגע נוח לישראל לבצע היסט של קשב ושל מאמץ מהדרום לצפון.
בים האדום – החות'ים בשלהם. עוד ספינה נפגעה מירי. זה מבחנו של המערב. מכיוון שמדובר בעניין שיש לו נגיעה כלכלית תועלתנית יש להניח כי תתגבש הקואליציה הימית שתנסה לתת מענה לאתגר שהוא פחות צבאי ויותר כלכלי.
יהודה ושומרון – המשך הפשיטות של צה"ל. זו זירה מהותית ומשמעותית שנחבאת תחת רישומה של הזירה המרכזית בעזה אבל צריך להבין שמה שנבנה ביו״ש דומה גם אם לא זהה למה שהוקם ברצועה.
ראש הממשלה הודה בכך בעקיפין כאשר צוטט אתמול בענייני הרשות הפלסטינית, אבל באופן פרדוקסלי תמך בהכנסת פועלים פלסטינים לשטח ישראל. הקבינט בלם. כולל את המלצות הדרג הצבאי וזה חידוש מרענן.
ישראל חייבת לשנות הרגלים, וחלק מהעניין כרוך במציאת פתרונות חדשים לבעיות קיימות (המציאות הכלכלית ביו״ש) דרך כלים שונים שאינם לקוחים מבית המדרש הקודם. זה חלק מתהליך הגמילה מהסדר הישן ומדובר בתהליכים לא פשוטים.

ד״ר דורון מצא הוא מזרחן. חוקר ומרצה בתחום הסכסוך וערביי ישראל. לשעבר בכיר במערכת הבטחון.

 

 

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום