חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל׳ יצחק בריק חושף נתון מחריד על נפילת החיילים במלחמה

האלוף במיל׳ יצחק בריק חושף נתונים על ירי דו"צ של כוחותינו על כוחותינו במלחמה בעזה

שתפו :

פלאש 90

האלוף במיל׳ יצחק בריק חושף כי 20 אחוז מהרוגי צה"ל במלחמה נגד חמאס בעזה, הם כתוצאה מירי דו"צ, נתון שהוא גבוה יותר ממלחמות ישראל בעבר.

האלוף בריק דוחה את הנימוק של הצבא, התולה זאת בצפיפות של כוחות גדולים, ובהם חיילים רבים על פני שטח קטן, ואומר שירי דו"צ מתרחש, כשבמקום צפוף, הגזרות במלחמה לא ברורות, ואין תיאום בין הכוחות. לפיכך, מסביר האלוף בריק, אין גדוד יודע על הימצאותו של גדוד אחר באותו מקום, ומשום שאין תיאום ביניהם, נוצר ירי של כוחותינו על כוחותינו, המזהים בשגגה את חיילי צה"ל כאויב. הפגיעה בירי דו"צ, לדברי האלוף בריק, אינה רק בירי אלא גם בדריסה.

האלוף יצחק בריק פוסל מכל וכל את ההסבר של הצבא על עומס של כוח רב בשטח קטן. "לא יעלה על הדעת, צבא לא יכול לתת נימוק כזה!", הוא קובע ומוסיף שיש לצה"ל כלים להימנע מירי דו"צ.

האלוף בריק מציין, שיש בידי צה"ל, מערכת דיגיטלית שנקראת "הצייד", המצויה בכל טנק ובכל נגמ"ש, הושקעו בפיתוח שלה 20 מיליארד ש״ח וייחודה הוא בקיום התיאום בין הכוחות, אולם המערכת אינה בשימוש, כי המתגייסים למילואים כיום, לא התאמנו זמן רב, ולא הטמיעו בהם את הפעלת המערכת, ולכן הם אינם יודעים להפעיל את המערכת המשוכללת הזאת.

לבסוף, מחווה האלוף יצחק בריק את דעתו על רעיונות נוספים למניעת ירי דו"צ.

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום