חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד תשפיע המלחמה בישראל על ההצבעה של האמריקאים?

הבחירות המתקרבות באמריקה משפיעות גם עלינו, על יחס האמריקאים למלחמה בעזה ובחזיתות נוספות. כדאי שנדע דבר או שניים על מה שבאמת מתרחש שם

שתפו :

פלאש 90

עו"ד מרק צל הוא יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל וסגן נשיא המפלגה מחוץ לגבולות אמריקה. בראיון מיוחד מוושינגטון לערוץ טוב, הוא נותן לנו הישראלים הצצה מקצועית חשובה לבחירות האמריקאיות ולהשפעתן עלינו כאן בישראל.

עו"ד צל פותח באמירה מאוד מפתיעה, "לפי דעתי ודעת רבים אחרים – ביידן לא בשלטון. ביידן הוא הנשיא אבל הוא אינו שולט בבית הלבן. מי כן שולט? אנשי אובמה. לדמוקרטים יש בעיה כי ביידן עכשיו נחשף כאיש של אובמה והוא עושה את כל מה שאובמה אומר, לא בטוח שהוא יהיה המועמד הדמוקרטי בסוף קיץ 24 כי המצב שלו בסקרים בשפל של כל הזמנים. טראמפ עכשיו מוביל בגדול".

לשאלת הרב יצחק זאגא האם הבחירות המתקרבות הן ששינו את יחסו של הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו ולישראל, השיב צל, "ביידן איש נחמד ולא רציני אבל הוא היה חבר של ישראל כל השנים פחות או יותר. החיבוק האמריקאי כרגע הוא חיבוק דב. האמריקאים שינו את יחסם בגלל מה שהתרחש בשבעה לעשירי אבל מאחורי כל האמירות היפות יש עדיין מחלוקת רצינית לגבי העתיד של האיזור שלנו".

מרק צל נותן בראיון סקירה על המתמודדים במפלגה הרפובליקנית ואומר, "יש שלושה מועמדים מובילים. ניקי היילי פחות או יותר בתיקו עם רון דה-סנטיס המושל של מדינת פלורידה. אני מכיר את שניהם ומאוד מעריך את שניהם. אבל מבחינת הסקרים כרגע הם בפיגור גדול אחרי טראמפ שמוביל על שניהם בפער של ארבעים חמישים נקודות. אז כרגע אין להם סיכוי".

באשר לתיקי האישום נגד דונלד טראמפ והשפעתם על הבחירות אומר עו"ד צל, "ההסתבכויות המשפטיות של טראמפ זה נשק שממשל ביידן הפעיל נגד טראמפ. הם פוחדים ממנו. אבל הציבור האמריקאי לא אוהב את המשחק הזה של מועמד כנגד שמנסה לנטרל מועמד מתחרה באמצעות שימוש בלתי ראוי בכלים המשפטיים. לא היה כזה דבר בכל ההסטוריה של ארה"ב. במקרה הזה האמריקאים למדו משהו מהישראלים. זה שינוי מדאיג".

האם דונלד טראמפ ימשיך בתמיכתו בישראל או שמא אם ינצח נפגוש נשיא שונה? צל אומר, "לא יהיה שינוי. טראמפ אומר את מה שהוא חושב. לא תמיד נכון להגיד דברים. הוא מאוד מקשיב, לומד וחכם וזו הסיבה שהמדיניות שלו היתה צודקת. האמריקאים רואים כמה טוב היה כשטראמפ היה נשיא".

בסיום מציג עו"ד צל סקירה על השפעת המצביע הישראלי אמריקאי על תוצאות הבחירות באמריקה.

צפו בראיון המלא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שצעון
שצעון
4 חודשים לפני

חוק ראמאסוואמי מוביל גם על היילי וגם על דסאנטיס

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום